کد خبر: ۱۵۵۹۲
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
در اولین روز کاری تابستان به ثبت رسید:

معامله ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران ارزش معاملات ثبت شده در این بازار طی اولین روز کاری تابستان به ۹۳۸ میلیارد ریال رسید. در روز دوم تیر ماه بالغ بر ۱۴۸ میلیون و ۷۷۵ هزار کیلووات ساعت برق از تابلو مشتقه بورس انرژی ایران مورد معامله قرار گرفت و ارزشی برابر ۱۸۱ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال را رقم زد.

به گزارش پرشین خبر؛ بررسی داده‌های بورس انرژی ایران از فروش هزار و ۱۳۲ تن محصول با مجموع ارزش ریالی برابر ۴۹۷ میلیارد ریال در زیرگروه حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران حکایت دارد. محدودیت عرضه‌ها در اولین روز کاری تابستان دلیل کاهش حجم فروش‌ها در رینگ داخلی بود و درواقع کل محصول عرضه شده در رینگ فیزیکی طی روز دوم تیر ماه مورد دادوستد قرار گرفت.

شرکت شیمی بافت در روز دوم تیر ماه امسال بالغ بر هزار تن MTBE را با قیمت پایه‌ای برابر ۴۹۰ هزار و ۳۸۶ ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول در رینگ فیزیکی عرضه کرد.

برای این محصول تقاضایی بالغ بر هزار و ۱۲۰ ریال از سوی متقاضیان به ثبت رسید و در نهایت به فروش کل محصول عرضه شده در نرخ پایه انجامید و ارزش ریالی برابر ۴۹۰ میلیارد ریال را در این بازار به همراه داشت.
همچنین در این روز شرکت فولاد خوزستان نیز نسبت به عرضه ۸۸ تن اکسیژن مایع با قیمت پایه‌ای برابر ۴۶ هزار و ۱۹۰ ریال و ۴۴ تن نیتروژن مایع با نرخ پایه‌ای برابر ۶۳ هزار ریال به ازای هرکیلوگرم اقدام کرد که هر دو کالا به‌طور ۱۰۰ درصدی در نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند.

فروش ۱۵۰۰ تن گاز مایع از رینگ بین‌الملل
هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران در اولین روز کاری تابستان مورد دادوستد قرار گرفت. شرکت پالایش نفت آبادان در روز دوم تیر ماه امسال بالغ بر هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع را با قیمت پایه‌ای برابر منفی ۱۹۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه کرد.

برای این محصول تقاضایی به میزان حجم عرضه به ثبت رسید و در نهایت نیز کل محصول عرضه شده در نرخ پایه به فروش رفت. با در نظر گرفتن نرخ دلار سنا برابر ۴۵ هزار و ۶۴۳ تومان این معامله ارزش معادل ریالی برابر ۲۵۹ میلیارد ریال را رقم زد.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو
رینگ داخلی بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه سوم تیر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود. شرکت پالایش نفت اصفهان در این روز بالغ بر ۶ هزار تن آیزوفید، ۶ هزار تن آیزوریسایکل، ۳ هزار تن نفتای سنگین، یک میلیون لیتر حلال ۴۰۲ و محصولات متعدد دیگری را روانه رینگ داخلی می‌کند. از دیگر عرضه‌های مهم رینگ داخلی در روز سوم تیر ماه می‌توان به عرضه ۵ هزار تن نفتای سنگین شرکت پالایش نفت تهران و هزار تن آیزوفید پالایش نفت تهران اشاره کرد.
این در حالی است که مطابق اطلاعیه‌های عرضه منتشر شده در وب‌سایت بورس انرژی ایران رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز سوم تیر ماه میزبان عرضه ۴ هزار تن گاز مایع شرکت پالایش نفت اصفهان خواهد بود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>