email
save
کد خبر: ۱۵۵۶۹
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن درود - خرم آباد ۵۵ درصد پیشرفت کرده است

وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش بینی زمان بهره‌برداری از راه‌آهن درود - خرم‌آباد گفت: تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت این پروژه محقق شده و با منابع قابل توجهی که برای این طرح تزریق می‌شود، حداکثر تا ۳ سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از راه‌آهن درود-خرم‌آباد در سفر خود به استان لرستان گفت: در سفری که در خدمت مردم استان لرستان بودیم، از پروژه‌های مهمی که در این استان قرار دارد از جمله پروژه راه‌آهن درود-خرم‌آباد بازدید انجام شد که این خط ریلی به پلدختر و اندیمشک می‌رسد و یکی از خطوط کریدوری شمال-جنوب-غرب کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این خط راه‌آهن نه تنها اثر مناسبی در اقتصاد استان در خصوص جابه‌جایی کالا و مسافر دارد، بلکه در اقتصاد کل کشور نیز اثری راهبردی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال بندر امام خمینی (ره) از این محور به مناطق شمال غرب و سایر نقاط کشور، عنوان کرد: این خط با دسترسی مناسبی که برای جابه‌جایی بار و مسافر ایجاد می‌کند، یکی از نقاط اصلی کریدوری که بخشی از نیاز‌های واردات و صادرات کشور نیز از این محل برآورده می‌شود را به سایر نقاط کشور متصل خواهد کرد.

بذرپاش افزود: بخش زیادی از نهاده‌های کشور از بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود و نیاز‌های بخش کشاورزی می‌تواند از این بندر تأمین شود و در پی آن رساندن ارزان و مناسب کالا به نقاط مختلف کشور صورت گیرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، این خط ریلی نقش ترانزیتی قابل توجهی نیز خواهد داشت و کشور‌های ترکیه، عراق، گرجستان و روسیه می‌توانند از این خط برای دسترسی به آب‌های جنوب ایران استفاده کنند و این محور می‌تواند نقش مهمی در حوزه کریدور شمال-جنوب داشته باشد.

بذرپاش در ادامه توضیح داد: طول این محور ۳۳۲ کیلومتر است و در دو قطعه کار دنبال می‌شود. قطعه اول که درود-خرم‌آباد است و تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۲ درصد پیشرفت را در این پروژه را شاهد بوده‌ایم که به متوسط ماهانه یک درصد پیشرفت می‌رسد و عدد قابل توجهی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت این قطعه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان منابع از محل استجازه مقام معظم رهبری از تهاتر نفت تامین شد و کارگاه فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: قطعه بعدی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، قطعه خرم‌آباد-پلدختر-اندیمشک است که زنجیره این مسیر را تکمیل می‌کند. قرارداد این خط نیز با قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور به ارزش حدود ۲۵ همت منعقد شده و قرارگاه تجهیز کارگاه را نیز انجام خواهد داد تا در آینده نزدیک این محور کریدوری به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به توپوگرافی منطقه که کوهستانی است، عملیات احداث در این منطقه دشوار خواهد بود و در این محور ۳۳۲ کیلومتری حدود ۶۲ کیلومتر تونل تعریف شده است و ۱۴ کیلومتر نیز احداث پل صورت خواهد گرفت که این آمار نشان از حجم قابل توجه عملیات عمرانی دارد.

بذرپاش ادامه داد: امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم این پروژه را که یکی از پروژه‌های مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود هم در قطعه اول و در قطعه دوم که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود، تقدیم مردم عزیز کنیم.

وی در خصوص پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از قطعه درود-خرم‌آباد گفت: تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت پروژه صورت گرفته و با منابع قابل توجهی که برای این طرح تزریق می‌شود، حداکثر تا ۳ سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>