email
save
کد خبر: ۱۵۶۹۸
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲

آخرین وضعیت تب دانگ در کشور؛ ابتلای ۱۲۲ نفر

بر اساس گزارشات نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بالغ بر ۱۲۲ مورد مثبت تب دانگ تا تاریخ ۳ تیر ماه تشخیص و گزارش شده است.

به گزارش پرشین خبر؛ اکثریت موارد تشخیص داده شده در کشور امارات متحده عربی به بیماری مبتلا شده اند و از این بین ۶ بیمار در شهر بندرلنگه تشخیص داده شده اند که بدون سابقه سفر به خارج کشور هستند و انتقال محلی محسوب می‌ شوند.
بیماران اکثرا سابقه سفر به کشور امارات داشته اند و تعداد ۳ مورد از بیماران سابقه سفر به کشور‌های پاکستان، عمان و بنین (غرب آفریقا) داشته اند. به غیر از یکی از بیماران که اهل آفریقا است، باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند.
موارد مثبت وارده از خارج کشور عمدتا در استان فارس توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گراش، لار، جهرم و شیراز تشخیص داده شده اند. باقی موارد در دانشگاه‌های هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، گیلان، قم، قزوین و ایران تشخیص داده شده اند. وضعیت عمومی اکثر بیماران پایدار است.
در تمامی استان‌هایی که بیمار تب دانگ تشخیص داده شده است، برخی از بیماران در بیمارستان بستری شده اند و حال عمومی همه آن ها خوب است.
در حال حاضر پشه آئدس اجیپتی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک)، بوشهر (عسلویه و کنگان) و آئدس آلبوپیکتوس در استان گیلان مشاهده شده است.

 

ارسال نظر