email
save
کد خبر: ۱۵۷۳۷
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
وزیر راه و شهرسازی:

ابتکار "ایران راه" مانع حذف کشور از کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی شد

وزیر راه و شهرسازی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در کریدور‌های ترانزیتی منطقه‌ای و بین‌المللی دور زده شده است، تصریح کرد: کار اجرای این کریدور‌ها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار «ایران راه» که در دولت شهید رئیسی تعریف شد، تا کنون سه نشست بین‌المللی برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز هیات دولت در گزارشی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در کریدور‌های ترانزیتی منطقه‌ای و بین‌المللی دور زده شده است، تصریح کرد: کار اجرای این کریدور‌ها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار «ایران راه» که در دولت شهید رئیسی تعریف شد، تا کنون سه نشست بین‌المللی برگزار شده است.

بذرپاش با اشاره به افزایش ۱۰ میلیون تنی ترانزیت جاده‌ای کشور در سه سال گذشته که رشد ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه دولت قبل را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: فقط در سه ماهه گذشته ترانزیت کشور ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته که گواه رشدی شتابان در ترانزیت جاده‌ای است، پس اظهارات مطرح شده درباره دور زدن ایران در کریدور‌های ترانزیتی صحیح نیست و لازم است ستاد‌های نامزد‌های انتخابات دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه احداث مسیر‌های آزادراهی، با رشد سالانه ۳۵.۵ درصدی مواجه بوده که افزایش ۱۲ درصدی کل شبکه آزادراهی کشور را به دنبال داشته است، گفت: در بخش بزرگراهی نیز ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده که معادل افزایش ۱۰ درصدی کل راه‌های اصلی و بزرگراهی کشور است.

رشد ۲۲۰ درصدی احداث خطوط ریلی در دولت سیزدهم

بذرپاش با اشاره به افزایش ترانزیت ریلی کشور در حال حاضر نسبت به ابتدای شروع به کار دولت مردمی با وجود فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی، افزود: در سه سال دولت مردمی ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی جدید احداث شده که رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آغاز عملیات احداث بیش از ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز نیز با حضور سرپرست ریاست جمهوری بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی افتتاح و بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین به مردم واگذار می‌شود. همچنین تا امروز ۵۰۰ هزار قطعه زمین تحویل مردم شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود این عدد تا پایان امسال به یک میلیون قطعه برسد.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالانه ۴۷ هزار پروانه در بافت‌های فرسوده صادر می‌شد که در سه سال گذشته به طور متوسط به ۹۴ هزار پروانه در سال یعنی دو برابر رسیده است، تصریح کرد: در بخش مسکن روستایی نیز در ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به طور متوسط ۸۰ هزار قرارداد برای نوسازی منعقد شده که در سه سال گذشته به بیش از دو برابر، یعنی ۱۶۵ هزار قرارداد در سال رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی تعداد کل زمین‌های تامین شده در طرح مسکن مهر و در شهر‌های جدید در دولت‌های نهم و دهم را ۱.۱ میلیون قطعه عنوان کرد که در سه سال دولت مردمی این رقم به ۱.۹ میلیون قطعه رسیده است و اضافه کرد: همچنین حسب تاکید رئیس جمهور شهید برای احداث شهر‌های ساحلی، ۲۷ نقطه برای این منظور در ۴ استان جنوبی کشور با تایید همه دستگاه‌های ذی‌ربط تعریف و مصوب شد که در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به هرمزگان عملیات اجرایی دو شهر ساحلی خلیج‌فارس و مکران مرکزی آغاز نیز شد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>