email
save
کد خبر: ۱۵۸۰۳
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
از سوی وزارت کشور اعلام شد؛

نتیجه نهایی انتخابات؛ پزشکیان و جلیلی جمعه رقابت می کنند

دقایقی پیش، سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار نهایی شعب شمارش شده و تجمیع شده را اعلام کرد.

 
 

به گزارش پرشین خبر؛ محسن اسلامی سخنگوی وزارت کشور، ساعت ۱۱/۳۰ دقیقه صبح شنبه تازه‌ترین و آخرین گزارش از نتایج شمارش آرای ماخوذه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد.

وی گفت: از مجموع آرای شمارش شده از کل ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در سراسر کشور از ۴۸۲ شهرستان تعداد کل برگ‌های رای ماخوذه شمارش شده (صحیح و باطله) ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای می‌باشد که وضعیت نامزدها و آرای آنان به ترتیب زیر است:

۱- آقای مسعود پزشکیان - فرزند حسین- ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای

۲- آقای سعید جلیلی - فرزند محمد حسن - - ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای

۳- آقای محمد باقر قالیباف - فرزند حسین - ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای

۴- آقای مصطفی پور محمدی - فرزند حسین - ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای

براین اساس، هیچکدام از نامزدهای این دوره حائز اکثریت آرا برای منصب ریاست جمهوری نشده و براساس قانون، نفر اول و دوم حائز بیشترین آرا پس از تایید شورای نگهبان به دور دوم انتخابات که در روز جمعه بعد از تاریخ مرحله اول رای گیری برگزار می‌شود راه می‌یابند.

از کسانی که در تأمین امنیت انتخابات ما را یاری کردند تشکر می‌کنم. با اعلام وزارت کشور مجدد تبلیغات بر اساس جدول زمان بندی پیش بینی شده اطلاع رسانی خواهد شد. تمامی تمهیدات در انتخابات مرحله دوم انجام شده و تعرفه‌های لازم چاپ شده و آماده ارسال است و از فردا صورت خواهد گرفت. با کمک رسانه‌ها و مردم شریف انتخابات با شکوهی داشته باشیم.

آمار مشارکت ۴۰ درصد بوده است.

نتیجه نهایی انتخابات؛ پزشکیان و جلیلی جمعه رقابت می‌کنند

 
ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>