کد خبر: ۱۵۴۹۸
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

وزیر نفت: ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن می رسد

وزیر نفت گفت: تا چند روز آینده با بهره‌برداری از ۵ مجتمع پتروشیمی ظرفیت تولید پتروشیمی ایران از ۹۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش پرشین خبر از نیپنا؛ جواد اوجی روز شنبه در نشست خبری مشترک با سخنگوی هیئت دولت با اشاره به افزایش ۵۳ میلیون مترمکعبی گاز، افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی و افزایش ظرفیت پالایشی کشور در دولت سیزدهم، تصریح کرد: تا چند روز آینده با بهره‌برداری از ۵ مجتمع پتروشیمی ظرفیت تولید پتروشیمی ایران از ۹۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.
وی یادآور شد: در سه سال اخیر روزانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز‌های همراه نفت جمع‌آوری شده و تا چند روز آینده روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب دیگر به این رقم اضافه می‌شود همچنین این رقم تا پایان امسال به ۳۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.
وزیر نفت ادامه داد: دولت سیزدهم در این حوزه ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هلدینگ‌های بزرگ کشور را در غرب و شرق کارون جذب کرده است.
اوجی با اشاره به دریافت جایزه سال ۲۰۲۴ مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) برای جمع‌آوری گاز‌های مشعل در نشست اخیر سران این مجمع گفت: بر اساس آمار‌های جی‌ئی‌سی‌اف، میانگین افزایش تولید گاز در ایران در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه سالانه ۵.۲ درصد بوده، در حالی که میانگین افزایش تولید گاز در جهان طی بازه زمانی یادشده، ۲.۵ درصد بوده است که این موضوع نشان می‌دهد افزایش تولید گاز کشور دو برابر میانگین جهانی بوده است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>