email
save
کد خبر: ۱۵۷۲۴
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست تشریح کرد:

نحوه دریافت غرامت مرسولات پستی

مدیر کل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود، کسر یا با تأخیر به دست گیرنده برسد و در این شرایط شرکت ملی پست پس از بررسی ارزش اظهار شده از سوی صاحب مرسوله، غرامت را پرداخت می‌کند.

به گزارش پرشین خبر؛ کاوه دولتی درباره بیمه کالا‌های پستی اظهار کرد: «عنوان بیمه نه تنها در پست ایران بلکه در پست دنیا صرفا به موضوع بیمه ابلاغ نمی‌شود و با کاری که ما انجام می‌دهیم متفاوت است.»
وی افزود: «بیمه یک کار تخصصی است که توسط بیمه‌گذار‌ها و شرکت‌های بیمه انجام می‌شود، اما ما حق تعهد جبران خسارت را بر اساس شرح خدمات و SLA که با مشتریان داریم، پرداخت می‌کنیم، بنابراین به آن تعهد جبران خسارت می‌گوییم که آن هم معنای خاص خود را دارد.»
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه تعهد جبران خسارت در چه موقعیت‌هایی اتفاق می‌افتد، تشریح کرد: «این تعهد در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود و کسر شود یا با تأخیر به دست گیرنده برسد. تأخیر هم براساس سرویسی که ما به مشتری ارائه می‌دهیم متفاوت است. به طور مثال سرویس مرسولات ویژه ما به این صورت است روزی که مرسوله تحویل پست داده می‌شود یک روز بعد باید توزیع شود و به دست گیرنده برسد. سرویس مرسولات پیشتاز هم به این صورت است از روزی که تحویل پست می‌شود ظرف مدت سه روز تحویل مرسوله به گیرنده انجام می‌شود.»
دولتی ادامه داد: «سرویس‌های سفارشی کمی SLA پیچیده‌تری دارد که براساس زمان و مکان توزیع تفاوت دارد یعنی از روزی که مرسوله تحویل پست می‌شود تا روزی که توزیع شود هفت روز زمان می‌برد.»
به گفته او جبران خسارتی که پیش‌تر به آن اشاره شد در دو نوع انجام می‌شود؛ اگر فرستنده کالا مرسوله‌ای به ارزش کمتر از دومیلیون تومان به پست تحویل می‌دهد در این صورت گیرنده می‌تواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دومیلیون تومان غرامت دریافت کند. اما اگر مرسوله‌ای که تحویل پست می‌شود مانند موبایل ارزشی بیش از دومیلیون تومان داشته باشد گیرنده یا فرستنده ارزش کالای خود را اظهار می‌کند دو دهم درصد از ارزش کالا را به عنوان جبران خسارت دریافت می‌شود و بعد زمانی که اتفاقی رخ دهد به اندازه جبران خسارتی که مطرح شد پرداخت خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: مسیر‌های متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این موضوع در نظر گرفته شده است. یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت ملی پست هم از زمان اعلام به مدت یک هفته بررسی و پس از این مدت مبلغ به شهروند عزیز پرداخت می‌کند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پرتال شرکت ملی پست و اپلیکیشن‌هایی امکان پیگیری وجود دارد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>