کد خبر: ۱۶۱۲۶
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴

امضای تفاهم نامه طرح جایگزینی یک میلیون دستگاه بخاری بازده بالا با بازده کم

همزمان با آغاز معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی، تفاهم‌نامه تعویض یک میلیون دستگاه بخاری با بازده بالا به جای بخاری‌های با بازدهی کم، بین شرکت بازرگانی گاز ایران و یک شرکت داخلی، به امضا رسید.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، این تفاهم‌نامه با هدف اجرای بهینه طرح جایگزینی یک میلیون دستگاه بخاری مرسوم گازسوز با بخاری گازسوز بازده بالا (با اولویت هوشمند هرمتیک) و با رویکرد استفاده حداکثری از توان تولید داخل منعقد شد.

بنا بر این گزارش، پس از تبدیل این تفاهم‌نامه به قرارداد، سرمایه‎گذاری در این طرح با اولویت خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، دستگاه‌های اجرایی دولتی و ارگان‌های نظامی و انتظامی کشور با نظر شرکت ملی گاز ایران انجام می‏پذیرد.

این گزارش می‌افزاید؛ بر اساس بند دیگری از این تفاهم‌نامه، پس از انعقاد قرارداد، معادل سرمایه‌گذاری انجام‌شده، عامل صرفه‌جویی مطابق ضوابط مربوطه، گواهی گاز صرفه‌جویی شده در سررسید‌های سه ماهه دریافت می‌کند تا در چارچوب بازار بهینه‎سازی انرژی و محیط زیست برای عرضه به مصرف‌کنندگان داخلی در بورس انرژی ایران مبادله شود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>