کد خبر: ۱۶۰۱۷
۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

6000 مگاوات صرفه جویی و مدیریت بار از طریق نصب کنتورهای هوشمند

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیرگفت: در دوماه ابتدایی سال جاری ۱۵۶ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بخش‌های مختلف نصب شده و۸۵ درصد ازکنتور‌های هوشمند کشور در دولت سیزدهم نصب شد.

به گزارش پرشین خبر، حامد احمدی در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه نصب کنتور‌های هوشمند در کشور گفت: در مجموع تا کنون ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۱۹۲ کنتور هوشمند در کشور نصب شده است که از این تعداد ۸۵ درصد معادل ۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۴۲ کنتور هوشمند در دولت سیزدهم نصب شده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت بالای کنتور‌های هوشمند در کنترل و مدیریت میزان مصرف برق مشترکان بخش‌های مختلف افزود: از مجموع کنتور‌های هوشمند منصوبه کشور ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۱ کنتور مربوط به دستگاه‌های تکفاز و ۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۴۱ کنتور هوشمند نیز مربوط به دستگاه‌های سه فاز است.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در ادامه به نصب ۱۵۶ هزار و ۱۰۵ کنتور هوشمند در دو ماه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: از بین کنتور‌های هوشمندی که در سال جاری نصب شده است ۶۶۸۳ دستگاه مربوط به بخش صنعتی، ۷۹۷۷ دستگاه مربوط به بخش کشاورزی، ۹۵ هزار و ۸۷۹ مورد مربوط به بخش خانگی و ۳۴ هزار و ۳۶۰ مورد مربوط به بخش تجاری است.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد چاه‌های کشاورزی و ۹۳ درصد مشترکان بزرگ و پرمصرف سایر بخش‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و بر این اساس میزان مصرف آنها از راه دور قابل کنترل و مدیریت است.

وی در پایان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از محل نصب این تعداد کنتور هوشمند بیش از ۶۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی و جابجایی بار در سال جاری حاصل شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرر است تا پایان امسال تعداد کنتور‌های هوشمند برق کل کشور به عدد بیش از ۵ میلیون برسد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>