email
save
کد خبر: ۵۹۵۹
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

کلوپ: خوشحالم که دیوان عالی اروپا ترمز یوفا و فیفا را کشید

سرمربی تیم فوتبال لیورپول به‌رغم تاکید بر موضع این باشگاه درباره پروژه سوپرلیگ اروپایی و عدم همکاری با آن، گفت که دیوان عالی اتحادیه اروپا با حکمی علیه یوفا و فیفا صادر کرد، ترمز آنها را کشید و این موجب خوشحالی است.

به گزارش پرشین خبر؛ دیوان دادگستری اتحادیه اروپا هفته گذشته در حکمی اعلام کرد که اقدام فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) مبنی بر جلوگیری از راه‌اندازی پروژه سوپرلیگ اروپایی غیرقانونی و با مقررات کمیسیون رقابت این بلوک منافات دارد.
پس از این حکم، چندین باشگاه مطرح اروپایی با مخالفت با ایجاد این تورنمنت، حمایت خود را از رقابت‌های تحت اداره یوفا اعلام کردند.
باشگاه لیورپول نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری و مشارکتش با این پروژه متوقف شده و از آن حمایت نخواهد کرد.
با این حال، یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول درباره این مساله گفت: ۱۰۰درصد با موضع لیورپول موافقم، اما خوشحالم که بالاخره فیفا و یوفا متوجه شدند که نمی‌توانند هر کاری می‌خواهند، انجام دهند.
وی افزود: در آینده باید درباره مسائل زیادی حرف بزنیم و اگر صرفا کاری که آنها می‌خواهند مثل حضور در رقابت‌ها و بازی‌های بیشتر را انجام دهیم، عملا هیچ حقی برای اظهار نظر نداریم و خوشحال شدم که با این حکم، اندکی ترمزشان کشیده شد.
اورلیو دی لورینتس، رئیس باشگاه ناپولی ایتالیا نیز با استقبال از حکم اتحادیه اروپا، گفت که یوفا و فیفا تجارت ورزش و لزوم رشد درآمدهای باشگاه‌ها را درک نمی‌کنند.

ارسال نظر