email
save
کد خبر: ۱۹۱۱۴
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶

از لندن تا پاریس با ملکه تپانچه ساره جوانمردی

ساره جوانمردی ستاره شیرازی و پر افتخار تیراندازی جهان که به ملکه تپانچه شهرت دارد نخستین مدالش را که برنز بود در پارلمپیک ۲۰۱۲ لندن کسب کرد و با ۲نشان طلای ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس و در مجموع با چهار طلا و یک برنز پارالمپیک برای همیشه از دنیای قهرمانی با تپانچه خداحافظی کرد و یک رکورد به یاد ماندنی را به جای گذاشت.

به گزارش پرشین خبر؛ ساره جوانمردی در سال ۱۳۶۳ در شیراز متولد شد، اما معلولیت او باعث نشد که در اراده اش برای فتح قله‌های پُرافتخار تاثیر منفی بگذارد و خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرد و با کسب چهار نشان طلا و یک برنز پارالمپیک و چندین مدال رنگارنگ آسیایی و جهانی نام خود را در جهان طنین انداز کرد.

خوشحالم با ناراحتی خداحافطی نکردم
ملکه تپانچه آسیا پس از کسب دومین مدال طلای پاریس گفت: خوشحالم با غم و ناراحتی تیراندازی را کنار نمی‌گذارم و با خوشحالی و مدال طلا خداحافظی می‌کنم.
ساره جوانمردی در گفت و گویی اضافه کرد: امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی کردم و این تصمیمی بود که از مدت‌ها قبل گرفته بودم، می‌خواستم در پاراآسیایی هانگژو خداحافظی کنم، اما دوستان اجازه ندادند و گفتند که با مدال پارالمپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

در اوج تیراندازی را کنار گذاشتم

این تیرانداز شیرازی بیان کرد: خوشبختانه با دست پُر برمی‌گردم و برای آخرین بار توانستم دل مردم، خانواده، همسر و فرزندم را شاد کنم و در اوج، تیراندازی را کنار بگذارم.

مشکلی به نام فشنگ، نامه‌ای که پاسخ داده نشد
جوانمردی گفت: در شرایطی خود را برای پارالمپیک پاریس آماده کردم که از نظر تجهیزات و فشنگ کامل نبودیم و در اردو‌های پایانی از فشنگ خارجی استفاده می‌کردیم. با این وضعیت توانستم فینال امروز را نیز خوب جمع کنم. حدود ۳ سال تمرینات را کنار گذاشته بودم و بعد از این که سهمیه پارالمپیک را در هانگژو کسب کردم، تمریناتم را در تپانچه خفیف ۵۰ متر شروع کردم.
وی گفت: وقتی در فینال تیر می‌زدم به این فکر می‌کردم که روزی به رئیس فدراسیون نامه‌ای زدم و درخواست فشنگ کردم، اما درخواست من رد شد! امروز با ناراحتی به روز‌های از دست رفته فکر می‌کردم که چرا باید با تیراندازان این گونه رفتار می‌کردند؟! امیدوارم سایر تیراندازان هم‌رشته من روز‌های خوبی داشته باشند.

گنجینه افتخارات جوانمردی، پرچمدار پارالمپیک و پارا آسیایی
گنجینه افتخارات ساره جوانمردی در رشته تیراندازی نیز یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، ۲ طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی‌های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان، بهترین بانوی ورزشکار آسیا ٰ، پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پرچمدار مراسم اختتامیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

 

ارسال نظر