email
save
کد خبر: ۱۵۶۹۹
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
در دانشگاه هنر برگزار می‌شود:

نقد و بررسی تئاتر پست دراماتیک با دو کتاب

نشست نقد و بررسی کتاب‌های «بازیگری روان‌تنی» و «متن در دراماتورژی معاصر» با ترجمه‌ی سید حسین رسولی چهارشنبه ششم تیر ۱۴۰۳ در دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

به گزارش پرشین خبر؛ نشست نقد و بررسی کتاب‌های «بازیگری روان‌تنی» و «متن در دراماتورژی معاصر» با ترجمه‌ی سید حسین رسولی چهارشنبه ششم تیر ۱۴۰۳ در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار می‌شود. این کتاب‌ها دربرگیرنده مفاهیم کلیدی بازیگری، دراماتورژی و کارگردانی تئاتر پُست‌دراماتیک هستند که توسط نشر نیماژ منتشر و روانه بازار نشر شده‌اند.
این نشست با حضور دکتر حمیدرضا افشار، دکتر سعیدرضا خوش‌شانس، یوسف باپیری، مهرداد مصطفوی و سید حسین رسولی برگزار می‌شود.
«تئاتر پُست دراماتیک» که به‌طور جدی از دهه ۱۹۷۰ با تولیدات افرادی مثل هینر مولر و رابرت ویلسن پا به میدان تولید گذاشته و با کتاب هانس-تیس لمان وارد گفتمان دانشگاهی شده تلاشی در به‌چالش‌کشیدن فُرم دراماتیک است. اولین یورش به فُرم دراماتیک را سمبلیست‌های آوانگارد و بعد‌ها ابزورد‌ها انجام دادند؛ اما اجرای پُست‌دراماتیک «یک تجربه‌ی رخدادمحور» است؛ بنابراین بازیگری، دراماتورژی و کارگردانی این تئاتر -خاصه در آثار ساموئل بکت- مسائل جدیدی را ایجاد می‌کند.
جهت دست‌یافتن به سرشت «تئاتر پُست دراماتیک» و دنبال‌کردن رَد این دال شناور کتاب «بازیگری روان‌تنی» نوشته‌ی فیلیپ ب. زاریلی و مجموعه‌ای از آثار فیگور‌های کلیدی این حوزه در کتابی باعنوان «متن در دراماتورژی معاصر» ترجمه شد.
لازم به ذکر است که ورود برای عموم و دانشجویان در این نشست آزاد است و چهارشنبه ششم تیر در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر رأس ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>