email
save
کد خبر: ۱۵۰۱۹
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

مجموعه کتاب های "یاراپری" رونمایی شد

جشن رونمایی و نقد و بررسی مجموعه هفت جلدی کتاب‌های "یاراپری" با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و برخی از نویسندگان کتاب کودک در شهر کتاب فرشته تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خبر؛ مجموعه هفت جلدی کتاب‌های "یاراپری" نوشته فرح روزی طلب و با تصویرگری محسن میرزایی توسط مجموعه فرهنگی هنری طاووس منتشر شده است.
مجموعه هفت جلدی کتاب‌های "یاراپری" تلاشی است برای کودکان تا تفاوت‌های فردی خود و دیگران را راحت‌تر بپذیرند تا عضوی موثر و ثمربخش برای خود و جامعه در راستای شکوفایی کشور ایران باشند.
فرح روزی طلب نویسنده مجموعه هفت جلدی کتاب‌های "یاراپری" در مراسم رونمایی طی سخنانی با اشاره به این که، از نوجوانی به نوشتن کتاب علاقمند بودم و اولین کتابم در ۲۱ سالگی چاپ و منتشر شد گفت: از زمانی که نوشتن کتاب را آغاز کردم با کودکان سر و کار داشتم و ایده‌های کتابم را از آنها می‌گرفتم.
وی افزود: مجموعه کتاب‌هایی که امروز رونمایی شد در مورد اعمال و رفتار کودکان در قالب‌های نو ارایه شده و در هر کتاب از وجود فرشتگان بهره گرفته ام تا بتوانم در این قصه‌ها بچه‌ها را به سمت دیدن زیبایی‌ها سوق بدهم.
روزی طلب با بیان این که، در این قصه‌ها از کودکان خواسته شده به مبانی هستی و چیز‌هایی که ما آنها را در ظاهر نمی‌بینیم، اما می‌دانیم که وجود دارند بیشتر توجه کنند، گفت: به طور مثال عشق و محبت چیز‌هایی است که انسان‌ها آن را به چشم نمی‌بینند، اما کاملا آن‌ها را حس می‌کنند.
وی با اشاره به این که، این کتاب‌ها از زمان انتشار با استقبال خوب کودکان مواجهه شده است، افزود: نکته مهمی که در این کتاب‌ها وجود دارد، پرداختن به مسائل عمیق دینی و فرهنگ ایرانی است تا عشق و محبت و تمام چیز‌هایی که از نیاکانمان به ما رسیده بتوانیم بدرستی به کودکان منتقل شود.
روزی طلب در این خصوص که این کتاب‌ها برای چه رده سنی نوشته شده است گفت: تعدادی از این مجموعه کتاب‌ها برای رده‌های سنی ۴ - ۵ سال است که آداب و معاشرت، رعایت نوبت در صف ها، سلام کردن و دیگر مسائلی در این زمینه را خیلی ساده و قابل فهم و به صورت قصه بیان کرده است.
وی افزود: بخشی دیگر از کتاب‌ها مربوط به کودکان ۷ - ۸ ساله است و در خصوص بچه‌هایی است که کم توانی جسمی دارند و رفتار آن‌ها به همین دلیل متفاوت از دیگر بچه‌ها است و بر این موضوع در کتاب‌ها تمرکز کردم و باز در قالب فرشته‌ها عرضه شده است.
روزی طلب گفت: در مجموعه این کتاب‌ها به کودکان یاد داده می‌شود که تمامی موجودات هستی چگونه در حال شکرگزاری خداوند هستند، چرا که همه این رفتار‌ها ناشی از انجام کار‌های خوب و درست خود انسان است.
وی در خصوص دلایل استفاده از حیوانات و حشرات در این کتاب‌ها خود افزود: تمامی کودکان همه دوره من و بعد از ما در باغچه منزل و حیاط خانه دوستان و آشنایان با حیوانات و حشرات ریز و درست آشنا شده و با آن‌ها بازی کرده اند و از آن‌ها خاطرات خوبی دارند و من نیز با استفاده از این موضوع، بازیگران کتابم را از میان این حیوانات و حشرات انتخاب کردم.

مجموعه کتاب های
دکتر زینب میرطاووسی مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری طاووس نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: این موسسه در زمینه کودکان فعالیت می‌کند و در حال حاضر چند سری مجموعه کتاب‌هایی به نام‌های "یاراپری" و "مهراپری" را منتشر کرده است.
وی افزود: در حال حاضر یک اپلیکیشن قصه گو طاووسانه راه اندازی کرده ایم که هر هفته یک سری قصه‌ها در آن منتشر می‌شود که این قصه‌ها بر اساس مهارت‌ها و ارایه راهکار‌های مختلف دسته بندی شده اند تا کودکان به راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
میرطاووسی گفت: مهارت‌هایی مثل چگونگی کنترل استرس و خشم و ارایه راهکار‌های آن از جمله این موضوعات است که در ذهن کودکان ماندگار می‌شود تا در آینده بتوانند از آن‌ها در زندگی خود استفاده کنند.
وی افزود: برگزاری مسابقات و برپای کلاس و کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان در این موسسه نیز در راستای آشنایی آنان با مسائل و مشکلات زندگی است تا کودکان در آینده با رشد و توانایی زیاد و به راحتی بتوانند با آن‌ها برخورد کنند.
مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری طاووس گفت: همه این موارد با قصه و داستان ارایه می‌شود تا کودکان با خودشان و دنیای اطرافشان بهتر بشناسند و از درس‌هایی که آموخته اند در طول زندگی آن‌ها را به کار گیرند.
وی در خصوص دیگر اهداف موسسه فرهنگی هنری طاووس افزود: یکی دیگر از اهداف ما تولید محتویات با کیفیت و هدفمند برای کودکان است، چرا که کودکان امروز ایرانی واقعا به یک سری قصه‌ها و داستان‌هایی نیاز دارند که از مرز و بوم خودشان باشد تا بتوانند با آن‌ها به راحتی ارتباط برقرار کنند.
طاووسی گفت: موسسه فرهنگی هنری طاووس بزودی یک مرکز خلاقیت هم ایجاد خواهد کرد تا کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خود را در آنجا برگزار کنیم و دوستداران کتاب نیز برای حضور در این کلاس‌ها می‌توانند به سایت طاووسانه به آدرس Tavoosaneh.ir مراجعه کنند.
وی در پایان افزود: مسیر ما روشن است و به فردای خودمان و کودکانمان امید داریم که به سوی فردا‌های بهتر حرکت کنند تا آینده بهتری برای فرزندان مان بسازیم.

یادآور می شود؛ مجموعه کتاب های یاراپری با عناوین یاراپری و کفشدوزک بی خال، یاراپری و مورک جان، یاراپری و جیری جان، یاراپری و سوسک شاخ گوزنی، یاراپری و زنبور گل به سر، یاراپری و لیسه کوچولو و یاراپری و ملخ کاکل طلا منتشر شده است.

مجموعه کتاب های

 

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>