email
save
کد خبر: ۱۵۹۷۳
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اختصاص سهم ۲۵ درصدی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال جاری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در دولت مردمی سیزدهم، به واسطه نظارت مستقیم و راهبری شهید رئیسی محقق شد گفت: دولت سیزدهم تنها دولتی است که نرخ بیکاری در آن به عدد تک رقمی ۸.۱ رسیده است.

به گزارش پرشین خبر از مرکز روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی‌ بیرانوند در نشست خبری تشریح کارنامه دولت مردمی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال از ۲۳.۶ درصد در پایان ۱۴۰۰ به ۲۱.۲ درصد در پایان ۱۴۰۲ رسیده است، افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان که یکی از متغیر‌های نشان دهنده کیفیت مشاغل ایجادی در بازار است نیز در سه سال دولت سیزدهم کاهشی بوده و به پایین‌ترین حد یعنی ۱۱.۸ رصد رسیده که فاصله آن با میانگین نرخ بیکاری ۳.۷ درصد است.
کریمی بیرانوند با تشریح اقدامات صورت گرفته تاکید کرد: نکته اول تقسیم کار در حوزه اشتغال به شکل ملی، استانی، شهری، روستایی و به جزئی‌ترین شکل اتفاق افتاد و در ادامه به صورت برخط میزان اشتغال ایجاد شده را بررسی کردیم.
معاون وزیر کار گفت: در طول دو و نیم سال هفت جلسه شورای عالی کار به ریاست شهید رئیسی برگزار شد که این نشان از اهمیت این موضوع دارد و باعث می‌شد در هر جلسه شورای عالی اشتغال ایشان گزارش روند کار را دریافت کرده و دستورات لازم را صادر می‌کردند.
کریمی بیرانوند تاکید کرد: امسال سهم ۲۵ درصدی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لحاظ شده که فرصت ارزشمندی است.
وی افزود: در دولت یکی دیگر از موضوعات مهم این بود که دقت و نظارت بر اشتغال کشور بسیار سختگیرانه انجام شود و همین مساله باعث شد دستگاه‌ها متوجه شوند نمی‌توانند آماری که با واقعیت مطابق نیست را به ثبت برسانند.
معاون اشتغال وزارت کار گفت: در حوزه متغیر‌های کلان میانگین رشد اقتصادی در طول سه سال تقریبا ۵ درصد بود که یکی از عوامل اقتصادی برای بهبود شرایط کار بود.
وی تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌ و‌ کار و احیای ۸ هزار واحد راکد و نیمه فعال را از دیگر اقدامات وزارت کار برای کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: به روایت مراکز بین المللی دولت شهید رئیسی کمترین نرخ بیکاری را در میان دولت‌های قبل از خود داشته است. 
کریمی بیرانوند افزود: خالص اشتغال ایجادی که مرکز آمار برای سال ۱۴۰۲ اعلام کرد بیش از ۷۷۵ هزار نفر بود که کم‌ نظیر بود. 
وی اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل کاهش نرخ بیکاری و آمار‌های امیدوار کننده بازار کار که در هیچ دولتی پیش از این سابقه نداشته است، وحدت فرماندهی اشتغال با حضور شخص رئیس جمهور بود که دغدغه اشتغال را داشتند و به تمام ارکان کشور تسری دادند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>