کد خبر: ۹۹۵۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

بهره برداری از پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تلاش و نوآوری متخصصان و کارکنان پالایشگاه اول، پروژه تأمین و افزایش ظرفیت خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول که از پالایشگاه سوم پارس جنوبی تأمین شده، با موفقیت پایان یافت.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ احمد باهوش در آیین افتتاح این پروژه بیان کرد: پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم با اقدامات شاخص و نوآوری، باهدف افزایش ظرفیت واحد بودارکننده در کوتاه‌ترین بازه زمانی با موفقیت راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
باهوش در ادامه، تصریح کرد: با انجام موفقیت‌آمیز این پروژه، تولید فعلی ۵۵۰ تن در سال، به تولید ۸۰۰ تن در سال خواهد رسید.
وی افزود: در این پروژه بسیار مهم و راهبردی، بیش از ۱۶۰۰ متر خط لوله طراحی و اجرایی شده و خوراک این واحد توسط میعانات گاز پالایشگاه سوم تأمین می‌شود.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به ویژگی‌های مهم این پروژه اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم واحد بودارکننده گاز این است که با انجام این پروژه، ایران به‌عنوان دومین تولیدکننده ماده بودارکننده گاز در دنیا و اولین واحد بودارکننده در خاورمیانه به ثبت رسیده است.
باهوش با بیان این‌که انتظار می‌رود با تلاش و کار شبانه‌روزی کارکنان، با دریافت خوراک از پالایشگاه سوم پارس جنوبی بتوانیم افزایش ظرفیت را به میزان ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش دهیم، گفت: این واحد در سال نخست (سال ۹۸)، ۳۵ تن، در سال دوم ۱۲۵ تن، سال سوم ۴۳۴ تن، سال چهارم (۱۴۰۱) ۴۹۴ تن و در سال جاری از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، تولید ۴۲۵ تن را به ثبت رسانده است.
وی افزود: انتظار داریم با انجام اقدامات شاخص تکمیلی و مهم در این پروژه، سال آینده به تولید ۶۳۶ تن ماده بودار کننده در سال دست یابیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان، توضیح داد: به طور کلی ۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه و سرمایه‌گزاری شده که در بازه زمانی یکساله، ۶۰ میلیارد تومان، یعنی حدود یک میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی در پی خواهد داشت.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>