کد خبر: ۱۹۰۳۶
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵

صادرات ۱.۵ میلیون دلاری گیاهان دارویی از استان فارس

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که، در سه ماه نخست سال جاری ۱.۵ میلیون دلار انواع گیاهان دارویی از این استان صادر شد گفت: حجم گیاهان دارویی صادر شده بالغ بر ۳۰۲ تن بوده است.

به گزارش پرشین خبر؛ سمیه سلیمی روز شنبه با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی است افزود: این محصولات به صورت خام و فرآوری شده و اغلب شامل پودر و عصاره شیرین بیان به وزن ۲۲۱ تن است.
به گفته او عرقیات سنتی، زعفران و تخم سبزی بخش دیگری از گیاهان دارویی خام و فرآوری شده صادراتی است که عمدتا به مقصد کشور‌های حوزه خلیج فارس همچون امارات متحده عربی، کویت و عمان و برخی از کشور‌های اروپایی مانند سوئد، هلند، آلمان، بلژیک و یونان و برخی از کشور‌های همسایه ارسال شده است.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در شرایط خشکسالی به دلیل نیاز آبی پایین در مقایسه با محصولات سبزی و صیفی بسیار مطلوب و مد نظر است و صادرات این گیاهان ارزش افزوده و سود دهی بیشتری برای کشاورزان به دنبال دارد.
سلیمی ادامه داد: استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی می‌تواند به توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده آن کمک کند.
او با بیان اینکه سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تأمین گیاهان دارویی در استان فارس فعال است، گفت: در حال حاضر ۲زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده و فارس به عنوان یک استان پیشرو در این قضیه به شمار می‌رود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمام عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

 

ارسال نظر