کد خبر: ۱۹۰۶۷
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
پس از ۱۰ روز تلاش بی‌وقفه به وقوع پیوست:

اتصال خط آذربایجان به خط سوم سراسری گاز کشور

همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، دست‌اندرکاران طرح خطوط لوله اصلی و فرعی گاز شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران پس از ۱۰ روز تلاش بی‌وقفه توانستند خط انتقال آذربایجان را به‌خط سوم سراسری در ایستگاه تقویت فشار گاز چلوند متصل کنند.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی طاهری، مجری طرح خطوط لوله اصلی و فرعی گاز با اعلام این خبر، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین مناطق ۸ و ۹ عملیات انتقال گاز و طرح خطوط اصلی و فرعی، ریسک‌های عملیاتی بررسی و با پذیرش برخی موارد خاص عملیاتی، با برشکاری سرد این خطوط در چندین نقطه و سپس با اضافه شدن قطعات جدید و جوشکاری آنها، عملیات اتصال انجام شد.
وی ادامه داد: بلافاصله آزمایش‌های لازم انجام شد و با تایید نتایج آزمایشات و اجرا و تست پوشش و اتصالات نهایی، این مهم مورد تأیید عوامل اعم از گروه‌های اجرایی و بهره‌بردار مناطق عملیاتی مربوطه قرار گرفت.
طاهری با بیان این‌که با این اقدام، مقدمات برای تزریق گاز به ۸۰ کیلومتر از خط لوله رشت- چلوند به همراه ۸ ایستگاه رسیور و شیر بین راهی در استان گیلان آماده شد، تأکید کرد: تزریق گاز به لطف الهی و با تلاش کارکنان خدوم شرکت ملی گاز ایران، کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان، پیمانکار و مشاور انجام شد.
مجری طرح خطوط لوله اصلی و فرعی گاز با اشاره به اضافه شدن انشعاب قره‌سو و با اتصال آتی آن به ایستگاه CGS موجود، گفت: از این پس تعمیرات خط لوله گاز اول سراسری می‌تواند بدون قطعی گاز در بخشی از شمال غرب گیلان انجام شود.
به گفته طاهری، البته باید توجه داشت که این مهم، پس از اجرای کامل قطعه ۱ پروژه از رشت تا پره‌سر و یکپارچه شدن دو قطعه به طول ۱۵۰ کیلومتر است که پروژه به اتمام می‌رسد و متعاقب آن فشار لازم از طریق ادامه خط لوله سوم سراسری گاز به طور کامل تأمین خواهد شد.
وی در پایان، گفت: با اتمام پروژه خط لوله گاز رشت – چلوند، استان گیلان از بابت افت فشار گاز در زمستان‌های سرد و پر برف و همچنین استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، دیگر مشکلی نخواهند داشت، ضمن آن‌که پتانسیل سوآپ گاز بین کشور‌های حاشیه دریای خزر از این طریق ممکن خواهد شد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>