کد خبر: ۸۷۳۱
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

رونمایی از دو کتاب با حضور وزیر نفت در مشهد

همزمان با ایام دهه فجر، دو کتاب گذار از افت فشار با محوریت ثبت تجربیات بحران افت فشار زمستان سال 1401 و تجهیزات ذخیره سازی گاز تالیف شده توسط شرکت گاز استان خراسان رضوی با حضور وزیرنفت در نمایشگاه روایت پیشرفت مشهد رونمایی شد.

رونمایی از دو کتاب با حضور وزیر نفت در مشهد

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی در این مراسم که شامگاه پنجشنبه با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، مجید چگنی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز در نمایشگاه روایت پیشرفت مشهد برگزار شد، با تجلیل از اقدام انجام شده، گفت: این دو اثر می تواند به عنوان مرجعی برای انتقال تجارب و دانش کارکنان صنعت گاز مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی از کتاب "گذار از بحران افشار گاز" با تمثیل "یک اثر خوب" نام برد و بر اشتراک گذاری تجربیات کاری در بین کارکنان تاکید کرد. 
حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هم در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: زمستان سال گذشته به دلیل شدت، وسعت و مدت ماندگاری موج سرما شاهد افزایش قابل ملاحظه مصرف گاز تا حدود 95 درصد کل تولید در بخش خانگی و عمومی بودیم.
وی افزود: با این حال، به دلیل افزایش مصارف و ماندگاری سرما، شبکه گاز منطقه شرق کشور برای مدت کوتاهی دچار مشکل شد که با تخصص و تجربه کارکنان صنعت گاز و مجموعه اقدامات فنی و فرهنگی این مشکل در کمترین زمان ممکن برطرف شد.
افتخاری گفت: کتاب گذار از افت فشار با محوریت ثبت مجموعه تجربیات کارکنان در بحران افت فشار زمستان سال 1401 تالیف شده و ان شاا... مرجع خوبی برای همکاران در مواقع اضراری است.
وی درباره کتاب تجهیزات ذخیره سازی گاز نیز افزود: ذخیره سازی گاز در صنایع یکی از طرح هایی است که می تواند در زمان پیک مصرف گاز موجب پایداری انرژی در بخش صنعت شود. در این کتاب تلاش کرده ایم تا اطلاعات و محتوای مرتبط با طرح ذخیره سازی گاز سنتز شده SNG را گردآوری و ارائه کنیم.
نمایشگاه روایت پیشرفت تا ۲۱ بهمن ماه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ الی ۲۰  در مکان حرم مطهر امام رضا (ع) ، باب‌الجواد (ع)، محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی دایر است.‌

ارسال نظر