کد خبر: ۸۶۶۰
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
24 تا 26 بهمن انجام می شود:

معرفی 108 ایده معدنی و صنایع معدنی در چهارمین جشنواره اینوماین

چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) با معرفی 108 ایده راه‌ یافته به مرحله داوری، برگزار می شود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، چهارمین جشنواره اینوماین با هدف شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌، تجاری‌سازی ایده ‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار خواهد شد.
ایمیدرو از ایده پردازان، سیاست گذاران، دانشگاهیان، فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بزرگترین رویداد نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی (جشنواره اینوماین 4) دعوت می کند.

افزایش 2 برابری ثبت ایده نسبت به دوره قبل
چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی توانسته است در 10 محور نوآورانه و فناورانه اعلام شده، 300 ایده را جذب کند که نسبت به جشنواره اینوماین 3 (150 ایده)، افزایش 2 برابری نشان می دهد.
این محورها شامل «اقتصاد چرخشی معدن»، «معدنکاری»، «اقتصاد و بهره وری سبز»، «انرژی های پاک»، «فناوری ها یا روش های نوین اکتشاف»، «فناوری های نوین بهره برداری و استخراج»، «فناوری های نوین فرآوری مواد معدنی»، «فناوری های نوین در بومی سازی»، «فناوری های نوین در عارضه یابی»، «فناوری های نوین در حوزه صنعت نسل 4 معدن و به‌کارگیری فناوری ها و تجهیزات نوین» بود.


حضور ایده های داوری شده در 4 بخش
ایده های داوری شده در جشنواره اینوماین 4، براساس سطح آمادگی فناورانه ایده پردازان (TRL) در 4 بخش مشتمل بر جوانه، پیوند، رشد و شکوفایی راه پیدا خواهند کرد. «بخش جوانه» با 40 ایده شامل محققان دانشگاهی، دانشجویان و متخصصان، «بخش پیوند» با 28 ایده شامل هسته فناور یا نوآور و استارتاپ ها، «بخش رشد» با 19 ایده شامل استارتاپ و کسب و کارهای نوپا و «بخش شکوفایی» با 21 ایده، شامل شرکت های دانش بنیان و خلاق است.
در این دوره جشنواره، 250 داور شناسایی و در نهایت 84 داور براساس ایده های ثبت شده، انتخاب شده اند. این داوری ها در 21 نشست تخصصی به مدت 4 روز انجام می شود. تیم داوری برای هر ایده، متشکل از 2 داور علمی، یک داور کسب و کار و یک داور صنعتی است.
چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی طی روزهای 24 تا 26 بهمن در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می شود.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>