email
save
کد خبر: ۱۹۱۳۶
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲

اهدا عضو جوان ۲۵ ساله هرمزگانی ناجی جان سه نفر شد

رییس واحد اهدا عضو استان هرمزگان از انجام دومین اهدا عضو طی هفته جاری در این استان خبر داد و گفت: در این ایثار ماندگار اعضای بدن جوان ۲۵ ساله ناجی جان سه نفر شد.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر محمود حسین پور در این باره گفت: مهدی بزوا، ۲۵ ساله در تاریخ ۱۱ شهریور به دنبال ترومای ناشی از تصادف، با سطح هوشیاری سطح سه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در بدو ورود به این بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت؛ اما به علت شدت جراحت وارده به سلول‌های مغزی وی، این جان آفرین گرانقدر در تاریخ ۱۳ شهریور ماه جاری، مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: بعد از تایید مرگ مغزی این جان آفرین گرانقدر و رضایت خانواده مبنی بر اهدا اعضا بدن فرزندشان، هماهنگی برای اعزام جراح پیوند از شیراز انجام و در سحرگاه ۱۵ شهریور ماه جاری، کبد و کلیه‌های این جوان جان بخش در عمل هاروست برداشته و برای پیوند به شیراز منتقل شد.
رییس واحد اهدا عضو استان هرمزگان از فرماندهی و پرسنل هوا دریایی سپاه پاسداران و اورژانس ۱۱۵ هرمزگان بابت همکاری در اعزام مستقیم اعضای این جوان جان آفرین به وسیله بالگرد از بندرعباس به شیراز تقدیر کرد.
حسین پور با گلایه از شرکت هلیکوپتری ایران (اورژانس هوایی لارستان) بابت عدم همکاری در انتقال اعضای پیوندی به رغم داشتن قرارداد با سازمان اورژانس کشور، افزود: انتقال اعضای پیوندی باید در زمان استاندارد (زیر سه ساعت) انجام شود؛ برای همین منظور انتقال عضو پیوندی به وسیله بالگرد نقش بسزایی در کیفیت عضو پیوندی دارد.
وی ضمن تشکر از عمل خیرخواهانه خانواده زنده یاد بزوا یادآورشد: از تمامی همکاران در آی. سی. یو و جراحی اتاق عمل و همچنین پزشکان تایید کننده بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تقدیر و تشکر می‌کنم.
اعضای هر بیمار مرگ مغزی را می‌توان به هشت بیمار پیوند زد، اما در بهترین حالت تا چهار پیوند انجام می‌شود.
به گفته پزشکان اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر