کد خبر: ۱۷۲۴۱
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶

مدیر اکتشاف از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید بعمل آورد

مدیر اکتشاف و هیات همراه از پروژه‌های اکتشافی هفتکل و پانیذ واقع در استان خوزستان بازدید بعمل آوردند و در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفتند.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی مدیریت اکتشاف؛ مهدی فکور به همراه جمعی از معاونین و رؤسای این مدیریت بصورت سرزده از مناطق عملیاتی جنوب کشور (پروژه‌های پانیذ و هفتکل در استان خوزستان) بازدید بعمل آوردند و با برگزاری جلسات مشترک با مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با مدیریت اکتشاف در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفتند.
گفتنی است، پروژه‌ی برداشت داده‌های لرزه‌نگاری سه‌بعدی پانیذ به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های لرزه‌نگاری آبی-خاکی خاورمیانه در محدوده‌ای با وسعتی قریب به ۲۰۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد که به دست کارشناسان و کارگران ایرانی در شرکت “توسعه انرژی و نفت نگین آفاق کیش” به عنوان پیمانکار پروژه و مدیریت اکتشاف بعنوان کارفرما، در پهنه پرپتانسیل دشت آبادان در دست انجام می‌باشد.
همچنین خالی از لطف نیست که بدانیم پروژه هفتکل-نفت سفید نیز با قرار گیری در شرایط جغرافیایی خاص و متفاوت اعم از مناطق کوهستانی و نیمه کوهستانی، باتلاقی و مناطق محافظت شده زیست محیطی در محدوده‌ی شهرستان‌های رامهرمز، باوی، شوشتر، مسجد سلیمان، باغ‌ملک و هفتکل در استان خوزستان و با وضعیت جوی بسیار گرم، خصوصا در فصل تابستان که دمای هوا به بیش از ۶۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های برداشت داده‌های لرزه‌ای است که تا کنون تعریف شده و با کارفرمایی مدیریت اکتشاف و پیمانکاری شرکت انرژی دانا درحال انجام می‌باشد.
شایان ذکر است که انجام این دست پروژه‌های اکتشافی در کشور علاوه‌بر تامین ذخایر منابع هیدروکربنی مورد نیاز صنعت نفت، بستر مناسبی هم برای اشتغال زایی افراد بومی در مناطق عملیاتی پروژه‌ها فراهم می‌نماید.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>