کد خبر: ۱۶۷۷۵
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد.

ذخیره سازی گاز در مخازن زیرزمینی برای تامین انرژی در زمان اوج مصرف

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: ذخیره‌سازی گاز در مخازن زیرزمینی، پشتوانه‌ای مطمئن برای تأمین انرژی در زمان اوج مصرف است که طی چند سال اخیر اهمیت آن دو چندان شده است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عبدالرحمان کشوری در نشست بررسی و ارزیابی پیشرفت فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه که با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و مجری طرح در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پروژه فاز یک و دو مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه دو پروژه بزرگ پدافند غیرعاملی است و با توجه به سابقه فاز یک در رفع ناترازی گاز در زمستان، توسعه این طرح‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف سفر ما به منطقه عملیاتی خانگیران و بازدید از واحد ذخیره‌سازی شوریجه، بررسی میزان پیشرفت شرایط موجود و تسهیل امور جهت بهره‌بردای از فاز دو است.
کشوری با بیان این‌که درخصوص طرح‌های پدافند غیرعامل، نیازمندی‌ها در جلسه مطرح و موضوعاتی نیز به تصویب رسید، تصریح کرد: طرح‌های عملیاتی، الزامات و ملاحظات پس از تصویب، به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد تا وظایف هر دستگاه در اجرای طرح‌های مذکور مشخص شود.
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به موقعیت مکانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، اضافه کرد: با توجه به این‌که این مجموعه از یک پالایشگاه تبدیل به یک مجتمع شده، نیاز به یک طرح کلان برای کل منطقه است تا موانع سرراه برطرف و در سطح ملی پیگیری گردد.
وی در پایان، به برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اشاره کرد و بیان داشت: با ارائه گزارشاتی که در این نشست صورت گرفت، خوشبختانه شاهد اقدامات مناسب و پیشرفت برنامه‌ها در سال ۱۴۰۲ در این حوزه بودیم و امیدواریم کارشناسان با انجام برنامه‌های از پیش تعیین‌شده در سال جاری، به سطح مطلوب از نتایج دست یابند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>