کد خبر: ۱۶۷۷۴
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خبر داد؛

پیشرفت 42 درصدی واحد دوم ذخیره سازی گاز شوریجه

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه واحد دوم ذخیره‌سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران خبر داد.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی در حاشیه نشست بررسی و ارزیابی پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی شوریجه با اعلام این خبر، افزود: ما در مجموعه شرکت ملی گاز ایران به یک تکامل رسیده‌ایم بطوری که با در اختیار داشتن ۴۴۰ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع، ایستگاه‌های تقویت فشار، افزایش تعداد پالایشگاه‌های گاز به ۲۰ پالایشگاه، امروز ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز در کشور از مرز یک میلیارد مترمکعب گذشته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون در سراسر میهن، شبکه گاز به بلوغ سازمانی رسیده؛ بر این اساس، یکی از راهبرد‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، تعریف و اجرای پروژه‌های متعدد ذخیره‌سازی گاز در سطح کشور بوده که ذخیره‌سازی شوریجه هم یکی از پروژه‌های بزرگ ما برای تأمین و پایداری انرژی حوزه شمال و شمال شرق کشور است.
نوشادی تصریح کرد: طی سه سال گذشته در همین راستا اقدامات مختلفی صورت گرفته که از جمله می‌توان به ارتقای شبکه شمال و شمال‌شرق کشور با راه‌اندازی خط لوله قم-پارچین و با هدف استقلال این شبکه نام برد.
به گفته نوشادی، تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار آرادان که ظرفیت انتقال گاز را ۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داد و نیز، راه‌اندازی طرح ذخیره‌سازی شوریجه از دیگر برنامه‌های از این دست است تا در روزهای گرم، گاز را در مخزن ذخیره و در فصل سرد سال و اوج مصرف، استفاده شود؛ طرحی که هم‌اکنون حدود ۴۲ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان، بیان کرد: همچنین برای پایداری گاز در شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی نیز اقدام خوبی صورت گرفت؛ ضمن آن‌که با هدف برخورداری هموطنان در استان خراسان جنوبی از نعمت گازطبیعی نیز، خط لوله‌ای به طول ۱۷۶ کیلومتر از زابل تا سربیشه اجرا شده تا گاز این استان در زمستان امسال از این مسیر هم علاوه بر مسیر قبلی تأمین گردد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>