کد خبر: ۱۶۵۶۱
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
مدیر کل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت انرژی وزارت نفت عنوان کرد:

تفاهم شرکت ملی گاز ایران با انجمن CHP؛ گامی در مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه

مدیر کل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت انرژی وزارت نفت گفت: جهت‌گیری کلی برنامه هفتم توسعه بر مبنای بهینه‌ سازی انرژی است و انعقاد این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی گاز ایران و انجمن تولیدکنندگان ترکیبی برق، حرارت و برودت، گامی در مسیر اجرای سیاست‌های برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، امید شاکری روز چهارشنبه در در آیین امضای تفاهم‌نامه شرکت ملی گاز ایران با انجمن تولیدکنندگان ترکیبی برق، حرارت و برودت که با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP) و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر، تقویت نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس در فرآیند مقابله با مشکلات ناشی از پیشی گرفتن مصرف بر تولید گاز، بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: جهت‌گیری کلی برنامه هفتم توسعه بر مبنای بهینه‌سازی انرژی و انعقاد این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی گاز ایران و انجمن CHP، گامی در مسیر اجرای سیاست‌های این برنامه است.
مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت انرژی وزارت نفت در ادامه، افزود: با توجه رشد فزاینده مصرف انرژی در کشور و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته کماکان با معضل تأمین انرژی مواجه هستیم.
شاکری با بیان این‌که بکارگیری انرژی تلف‌شده در تأسیسات ازجمله نیروگاه‌ها به منظور تأمین بخشی از انرژی گرمایشی مورد نیاز مشترکین راه‌حلی خلاقانه است، گفت: واقعیت این است که چاره‌ای جز مقابله با هدررفت و استفاده حداکثری از راهکار‌های افزایش بهره‌وری وجود ندارد.
وی در پایان، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، شاهد به ثمر رسیدن این طرح‌ها باشیم تا در ادامه، طیف‌های متنوعی از مصرف‌کنندگان عمده و صنعتی و نیروگاهی گاز نیز در این طرح‌ها مشارکت کنند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>