کد خبر: ۱۶۴۲۶
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پنجمین مرکز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مکران تاسیس می شود

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تاسیس پنجمین مرکز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مکران پس از مراکز مهم تهران، اراک، شازند و عسلویه خبر داد و گفت: در دو سال گذشته با تمرکز بر توسعه صنایع پتروشیمی، تلاش کردیم برای بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت به‌صورت جهشی حرکت کنیم.

پنجمین مرکز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مکران تاسیس می شود

به گزارش پرشین خبر؛ مرتضی شاهمیرزایی روز سه شنبه در همایش «انتقال فناوری و بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی و گاز» با تأکید بر نقش کلیدی کاتالیست در صنعت پتروشیمی بیان کرد: تلاش کردیم برای بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت در چند سال گذشته به‌ صورت جهشی حرکت کنیم و با تعریف مأموریت در این زمینه، در چند محور مختلف کار جهادی خود را آغاز و رویکرد‌ها و سمت‌وسوی حرکت‌ها را معین کردیم.
وی با بیان اینکه دستاورد‌های مطلوبی در دولت سیزدهم، همسو با خودکفایی و توسعه در صنعت پتروشیمی کسب شده است، گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، بازوی پژوهشی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تدوین، توسعه و تجاری‌سازی دانش فنی تولید محصولات، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت پتروشیمی و همچنین بهینه‌سازی و رفع مشکلات فرایند‌های واحد‌های تولیدی و بهبود دانش‌های موجود است.
معاون وزیر نفت تاکید کرد: پنجمین مرکز پژوهش و فناوری این شرکت در مکران پس از مراکز مهم تهران، اراک، شازند و عسلویه در دستور کار قراردارد.
شاهمیرزایی با اشاره به اینکه در بخشی از کاتالیست‌ها به‌دلیل مانع‌تراشی غربی‌ها مشکلاتی داشتیم، افزود: برای بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی با مشارکت صنعتگران این حوزه برنامه‌ریزی شد تا در شرکت‌های تولیدی حوزه این صنعت، زمینه بومی‌سازی و تولید فراهم شود. در همین مسیر، سند جامع کاتالیست آماده شد که در این سند، وضعیت صنعت پتروشیمی در منطقه و آسیا به‌دقت بررسی و مشخص شد که باید در کدام بخش‌ها بیشتر متمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.
وی بیان کرد: نخستین نمایشگاه کاتالیست در سال ۱۴۰۱ در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد که در این نمایشگاه ضمن اینکه فعالان در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها با یکدیگر آشنا شدند، زمینه تبادل نظر و هم‌افزایی دانش فنی نیز محقق شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از اقدام‌های موثر در راستای کسب دانش و فناوری‌های نوین در مسیر داخلی سازی نیاز‌های صنعت پتروشیمی این است که همکاری تنگاتنگی با تعدادی از شرکت‌ها و کاتالیست‌ساز‌های خوشنام شکل گرفته است که تاسیس نخستین مرکز کاتالیست با مشارکت دانشگاه امیرکبیر یکی از نتایج آن است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>