کد خبر: ۱۵۹۴۷
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

فرزین: ذخایر ارز و طلای کشور در حال افزایش است

رییس بانک مرکزی گفت: طبق آمار رسمی، هر سال میزان تخصیص و تأمین ارز به بخش تولید افزایش یافته و یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی است.

به گزارش پرشین خبر، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک‌مرکزی، گفت: یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده و اطمینان می‌دهم که ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.

رئیس بانک مرکزی در ادامه افزود: با ایجاد مرکز مبادله، ارز کالا‌های اساسی را با نرخ ۲۸۵۰۰ بر اساس مصوبه مجلس و تأمین ارز سایر کالا‌ها را با نرخی در یک کانالی که متغیر و شناور است تأمین کرده‌ایم تا تعادل بنگاه‌های تولیدی به هم نریزد و طبق آمار رسمی، هر سال میزان تخصیص و تأمین ارز به بخش تولید افزایش یافته است.

وی گفت: خوشبختانه با راه افتادن مرکز مبادله تسلط بیشتری بر بازار ارز داریم و بهتر توانستیم ارز اختصاص دهیم و قیمت ارز را کنترل کنیم و وقتی تورم کنترل شده و کاهش پیدا کرده بخشی از آن به دلیل موفقیت سیاست ارزی بوده است.

فرزین خاطرنشان کرد: وقتی رشد محقق شده و رشد تشکیل سرمایه افزایش پیدا کرده یعنی ارز لازم برای تشکیل سرمایه به خوبی تخصیص داده شده است.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>