کد خبر: ۱۵۵۷۹
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
برای نخستین‌ بار در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی صورت گرفت:

مدیریت نشتی و ریزش مواد شیمیایی و هیدروکربنی با استفاده از فناوری اسکیمر

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع پارس جنوبی گفت: برای نخستین‌ بار در راستای مدیریت نشتی و ریزش مواد شیمیایی و هیدروکربنی استفاده از اسکیمر سفره‌ ماهی و وکیوم اسکیمر در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد.

به گزارش پرشین خبر از روابط‌ عمومی شرکت ملی گاز ایران، کامبیز صفتی از راه‌اندازی دستگاه‌های اسکیمر سفره‌ماهی و وکیوم اسکیمر جهت مدیریت ریزش مواد هیدروکربنی و شیمیایی برای نخستین‌بار در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.
وی ادامه داد: این دستگاه‌ها با قابلیت جداسازی مواد هیدروکربنی از سطوح مخلوط‌های مایع و جمع‌آوری ریزش‌های سطوح جامد، در زمینه مدیریت ریزش‌ها بسیار کاربردی هستند.
صفتی در ادامه تصریح کرد: به انجام رسانیدن الزامات سیستم مدیریت محیط‌زیست در راستای توسعه پایدار مستلزم انجام اقدامات بنیادی در کلیه حوزه‌ها بوده که یکی از مهم‌ترین آنها ایجاد شرایط لازم برای واکنش در شرایط اضطراری است.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت آلایندگی محیط زیستی تصریح کرد: راهکار‌های مقابله با آلودگی و مدیریت بحران باید با به‌کارگیری روش‌های نوین و مجهز شدن به فنّاوری و تجهیزات موردنیاز در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>