کد خبر: ۱۵۵۷۱
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

بهره وری، تداوم امید برای شکوفایی اقتصادی است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: یکی از شاخص‌های بسیار مهم در توسعه کشور، بحث بهره‌وری است که از روی آن، می‌توان به میزان رشد و تحقق اهداف ملی سازمان دست یافت.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نخستین جلسه کمیسیون بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران در سال جاری که با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این شاخص‌ها که بعضاً بسیار هم مهم هستند، پس از ساعت‌ها کار کارشناسی به تصویب رسیده و تکالیف قانونی ما را در برنامه‌های سالانه به طور برجسته متذکر می‌شوند.
وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، صنعت نفت و گاز یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های نسبی کشورمان به‌شمار می‌آیند و افزایش بهره‌وری در این صنعت، می‌تواند شکوفایی عظیمی در اقتصاد و دیگر بخش‌های کشور به‌وجود آورد.
چگنی در ادامه، افزود: شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر به بیش از ۳۱ میلیون واحد؛ اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و … گازرسانی می‌کند و این مهم به این معنی است که تمامی ارکان مولد کشور از این نعمت خدادادی بهره می‌برند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از این رو، این شرکت باید همواره و در همه حال، گاز پایدار را به اقصی نقاط کشور و تمامی صنایع مولد برساند تا آنها بتوانند تولید، اشتغال و ارزش افزوده داشته باشند.
وی برگزاری این نشست را با هدف ارتقای بهره‌وری در سطح شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه عنوان کرد و گفت: افزایش گازرسانی در بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده، خانگی، داخلی و ذخیره‌سازی طی سال گذشته، نشان از رشد بهره‌وری در این شرکت دارد.
معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، اظهار داشت: همچنین ارسال روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها طی سال ۱۴۰۲، نشان از آن دارد که رشد بهره‌وری در دولت سیزدهم مانند رشد اقتصادی که در این دولت به ثبت رسیده، بیش از هر بخشی، وامدار صنعت نفت و تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این عرصه است.
چگنی در پایان، با اشاره به این‌که پایدارسازی نتایج بهره‌وری و حفظ روند رو به رشد آن، مهم‌تر از خود نتایج است؛ گفت: این مهم در طول سال از طرف نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابعه با جان و دل انجام می‌شود؛ به‌رغم تمام سختی‌ها، استرس‌ها و متفاوت بودن کار که امیدواریم این خدمت‌رسانی همان‌طور که از طرف مردم دیده می‌شود، از سوی مسئولین نیز دیده شود.
در ادامه این نشست، مدیرکل تشکیلات، روش­ها و تعالی سازمانی و دبیر شورای مدیریت بهره­وری صنعت نفت، ضمن مغتنم شمردن حضور رییس سازمان ملی بهره­وری ایران در کمیسیون مدیریت بهره‌وری صنعت نفت، از همراهی و تعامل مناسب این سازمان با مجموعه صنعت نفت تقدیر و تشکر کرده و بر حفظ این تعامل دو سویه به‌منظور تحقق اهداف و تکالیف تعیین شده در این حوزه تأکید کرد.
علی غرایاق‌زندی با اشاره به میزان رشد و بلوغ مطلوب بهره‌وری مجموعه شرکت ملی گاز ایران در قالب برنامه ششم توسعه کشور افزود: قطعاً حفظ روند این رشد در سال‌های آتی بسیار دشوار است.
وی در پایان، همچنین خواستار تدوین مدل­های ارزیابی متناسب با شرایط صنعت نفت و گاز که در زمره بنگاه‌های اقتصادی صرف محسوب نمی­شوند، شد.
شایان ذکر است، در ابتدای جلسه، آرین نصیری، مدیر مهندسی ساختار و دبیر کمیسیون بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران با ارایه گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در زمینه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری مبتنی بر الزامات قانونی و مستندات ابلاغی و نتایج کارنامه‌های بهره‌وری در سال گذشته، به طرح نتایج و تشریح گزارشات تحلیلی مربوطه و پیشنهاد راهکار‌ها جهت بهبود نتایج پرداخت.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>