کد خبر: ۱۵۴۹۵
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان کرد:

ضرورت تعریف پروژه های پژوهشی متناسب با نیاز عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران

با حضور دکتر مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، دکتر محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک علم و فناوری صنعت نفت، دکتر علیرضا مهدی‌زاده مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس علیرضا قانعی مدیر منطقه بهرگان و دیگر مسئولان، نشست تخصصی شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در سالن کنفرانس منطقه عملیاتی بهرگان برگزار شد.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران؛ دکتر علیرضا مهدی زاده در این جلسه گفت: اقدامات بسیار خوب و مهمی در حوزه تولید و ساخت بار اول در مناطق عملیاتی شرکت به‌ویژه در منطقه بهرگان انجام شده است، برای نمونه همکاران سکوی سروش اقدام بسیار موثر و کاربردی تعمیر اساسی توربین این سکو را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با موفقیت انجام دادند.
 دکتر علیرضا مهدی‌زاده افزود: اقدامات خوبی در فرآیند تعریف پروژه‌های پژوهشی متناسب با نیاز شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده تا این پروژه‌ها همگام با نیاز عملیاتی شرکت، طراحی و تعریف شود. ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در پروژه‌های ساخت بار اول در شرکت نفت فلات قاره ایران در سال جاری انجام شده است.

روند رو به رشد تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول در شرکت نفت فلات قاره ایران
در ادامه مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ضمن ارائه سبد پروژه‌های پژوهشی و فناورانه شرکت نفت فلات قاره، گفت: در تعریف پروژه‌ها جهت‌گیری‌ها به سمتی بوده که تعداد پایلوت‌های میدانی فناورانه رشد قابل توجهی داشته است. وی اظهار امیدواری کرد روند رو به رشد تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول بر اساس نیاز‌های عملیاتی شرکت و با ارتقای سطح بلوغ فناوری با سرعت بیشتری ادامه یابد.
دکتر مهدیا مطهری همچنین افزود: این مدیریت با تمام ظرفیت‌های خود آمادگی حضور در مناطق عملیاتی جهت بررسی چالش‌های موجود و ارزیابی نیاز‌ها و حداکثر همکاری در اخذ مجوز تعریف پیشنهاد‌های پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول را دارد.

انجام اقدامات ارزشمند در حوزه پژوهش شرکت نفت فلات قاره
همچنین دکتر محمداسماعیل کفایتی رئیس پارک علم و فناوری صنعت نفت در مورد فعالیت‌های انجام شده در شرکت نفت فلات قاره ایران به تناسب دیگر شرکت‌های نفتی گفت: با توجه به گزارش‌ها و مستندات ارائه شده توسط همکاران شرکت نفت فلات قاره خوشبختانه کار‌های بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

اقدام بی‌نظیر تعمیر اساسی توربین توسط همکاران سکوی سروش
مدیر منطقه عملیاتی بهرگان نیز، در مورد اهمیت برگزاری این نشست در پیشبرد اهداف مورد نظر شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: اگر می‌خواهیم به‌روز باشیم و از شیوه‌های سنتی تولید دوری کنیم و تولیدمان را پایدار نگه داریم باید دانش‌محور شویم.
مهندس علیرضا قانعی، به حضور گروه پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت ایران در سکوی سروش منطقه بهرگان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعث حضور بزرگواران در سکوی سروش شد تعمیر یک توربین زیمنس ساخت کشور آلمان بود که با وجود شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، با تلاش همکاران نخبه شرکت نفت فلات قاره ایران مستقر بر روی سکوی سروش محقق شد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>