کد خبر: ۱۵۳۷۷
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
مدیر HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی فلرینگ در پارس جنوبی طی ۳ سال

طی ۳ سال اخیر، پروژه کاهش فلرینگ در پالایشگاه پارس جنوبی در حال انجام است؛ ضمن این‌که این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۵، مشکل مربوط به گاز‌های فلر نیز به‌طور کلی حل شود.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال الدین نورموسوی، مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که این مدیریت طی سه سال گذشته، توانسته در بخش‌های مختلف حوزه مأموریت خود به دستاورد‌های مهمی دست پیدا کند، گفت: در بخش HSE به واسطه وجود تأسیسات عملیاتی، این مهم اهمیت ویژه‌ای دارد که مهم‌ترین دلیل آن نیز، قابل انفجار و اشتعال بودن گاز است.
وی ادامه داد: در همین راستا، اقداماتی نظیر آموزش آتش‌نشان‌ها و بررسی دوره‌ای تجهیزات با توجه به ماهیت کار و سر و کار داشتن با حریق، به صورت یک فرآیند همیشگی در دستور کار است.
نورموسوی افزود: علاوه بر این، ابلاغ مجوز‌های پروانه جدید کاری است که در بخش‌های انتقال، گازرسانی و مهندسی و توسعه مورد ممیزی قرار گرفته و در بخش پالایشگاهی، انتهای سال ۱۴۰۲ پیشنهاد و طی سال جاری مجوز گرفته و اجرایی می‌شود؛ چراکه با رعایت این الزامات می‌توانیم ریسک‌ها را مدیریت کنیم.
مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که بخش دیگر فعالیت‌های این مدیریت در حوزه محیط زیست و با گستره چندگانه است، گفت: در بخش آب و پساب اقدامات خوبی با پروژه‌های بهبود انجام شد. هر سال بخش‌هایی از تأسیسات با بازچرخانی آب برای آبیاری فضای سبز که جزء الزامات است، به انجام می‌رسد.
به گفته نورموسوی، در حال حاضر بیش از ۱۵ واحد تصفیه فاضلاب در شرکت‌ها اجراء شده و بخش‌هایی نیز که آبیاری قطره‌ای می‌خواست با برنامه‌ریزی از پیش انجام‌شده، موفق به کاهش مصرف آب شدیم.
وی افزود: در بخش صوت و هوا نیز از آنجا که برخی تأسیسات ما در حوزه شهری صدای بالاتر از حد مجاز دارند، هر ساله اندازه‌گیری صوت انجام می‌شود که با نصب تجهیزات روی ایستگاه‌ها یا ایجاد عایق‌های صوتی روی دیوار، تلاش کردیم تا این معضل نیز برطرف شود.
نورموسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: موضوع دیگر در این خصوص مربوط پسماندهاست؛ در این راستا ۱۴ سوله را طی سه سال برای نگهداری پسماند احداث کردیم. ۳۳ انبارک موقت در شهر‌های کلان برای انبار موقت احداث شده که پس از رسیدن به حد نصاب به انبار‌های بزرگ منتقل می‌شوند.
به گفته وی، پسماند‌ها طبق دستورالعمل داده‌شده، تنها مجاز به ارایه به شرکت‌هایی است که در لیست محیط زیست قرار دارند؛ بر این اساس، پسماند‌های ما طبق اعلام محیط زیست تا انتها مدیریت می‌شود.
مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران در پایان، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت گاز، خاطرنشان کرد: با توجه به وابستگی کشور به گازطبیعی در اکثر حوزه‌های راهبردی، استمرار و پایدار نگهداشتن جریان گاز به عنوان یک اولویت مدنظر است و از این رو، شناسایی تهدیدات مترتب بر این صنعت و برگزاری مانور‌های مقابله‌ای و آموزشی همکاران در سطوح مختلف به ویژه مانور‌های سطح ۱ نقش بسزایی در این عرصه دارد که طی این مدت، این مانور‌ها رشد قابل توجهی داشته؛ ضمن این‌که در این چارچوب تأمین و برخورداری از تجهیزات فنی امری الزامی است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>