کد خبر: ۱۵۳۱۹
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد:

۲۶۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در نتیجه حمایت از ساخت داخل

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: انعقاد قرارداد با بیش از ۲۰۰ مجموعه دانش‌ بنیان کشور و ۶۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد و مجوز اخذ شده جهت انعقاد همکاری با زیست‌ بوم نوآوری کشور تنها طی دوره سه ساله دولت سیزدهم رخ داده است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: به این مهم، می‌توان صرفه‌جویی ارزی ۲۶۰ میلیون دلاری ناشی از بومی‌سازی و ساخت داخل ۴۱ قلم کالای راهبردی را که ازجمله مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های صنعت گاز کشور در دولت سیزدهم است، افزود.
وی در ادامه، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی این مدیریت در زمینه توسعه همکاری صنعت گاز و دانشگاه، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: این شرکت سال گذشته حائز عنوان دستگاه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه توسعه تعاملات پایدار صنعت و دانشگاه شده و همین امر حاکی از توجه به نهاد علم در صنعت گاز است.
فارسی‌باف ادامه داد: ضمن این‌که در حال حاضر، این شرکت بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری با دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری کشور منعقد کرده‌است.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: مجموع قرارداد‌ها و مجوز‌های اخذشده جهت انعقاد قرارداد با زیست‌بوم نوآوری کشور طی دوره سه ساله دولت سیزدهم، بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان است و در همین راستا با بیش از ۲۰۰ مجموعه دانش‌بنیان، قرارداد‌های توسعه بومی فناورانه و راهبردی مورد تقاضا منعقد شده است.
وی در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته در زمینه توسعه ساخت بار اول در این مدت گفت: مجموع معادل ارزی مجوز‌ها و قرارداد‌های ساخت بار اول و قرارداد‌های توسعه فناوری ۷۷ میلیون یورو و مجموع معادل ارزی مجوز‌های در دست اقدام ساخت بار اول، حدود ۶۰ میلیون یورو است.
فارسی‌باف در ادامه، خاطرنشان کرد: طی انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دی ماه ۱۴۰۲در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز نیز، مقرر شد اعتبار معادل ارزی ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شود.
وی در پایان، اظهار داشت: ورود به کسب و کار‌های نوین مانند توسعه فناوری Mini LNG، هیدروژن و تحول دیجیتال و ورود به فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی مانند توربواکسپندر و ORC (چرخه ترمودینامیکی تولید برق) از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در رابطه با حرکت صنعت گاز در زمینه پژوهش و فناوری است.
گفتنی است، شرکت ملی گاز ایران همچنین در سال ۱۴۰۲، به‌عنوان دستگاه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تعاملات پایدار صنعت و دانشگاه انتخاب شده است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>