کد خبر: ۱۵۳۱۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران:

دستیابی به حد نصاب 98 درصد بومی سازی در بخش توزیع گاز

رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از ۳۶ سال است که صنعت گاز در بحث خودکفایی در هر سه بخش تولید، انتقال و توزیع گاز فعال بوده و در بخش توزیع به حد نصاب بیش از ۹۸ درصد بومی‌سازی رسیده است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حمید نجفی با بیان این مطلب، در تشریح عملکرد این مجموعه در سه سال گذشته، گفت: امور بازرگانی تخصصی یکی از سازمان‌های مهم در بحث حاکمیتی و سیاست‌گذار در حوزه کالا و شامل اداره‌های مستقل خودکفایی کالا، فرآوری کالا، طبقه بندی مقررات و روش‌های کالا است.
نجفی با بیان این‌که مهم‌ترین فعالیت‌های این مدیریت در حوزه کالا است گفت: بیش از ۳۶ سال است که صنعت گاز در بحث خودکفایی در هر سه بخش تولید، انتقال و توزیع گاز فعال است و در بخش توزیع به حدنصاب بیش از ۹۸ درصد بومی سازی رسیده است.
رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: طی سه سال گذشته، علاوه بر فعالیت‌های جاری در این مدیریت در بحث ارتقای کیفی کالا‌هایی که ممکن است باعث هدررفت گاز شوند، کار بیشتری شد؛ این اقدامات در بخش فیلتراسیون، نم‌زدایی و در بخش‌هایی که باعث می‌شود برق دیرتر به تجهیزات برسد، انجام شده است.
وی در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت، گفت: در بحث هیترها، اندازه‌گیری‌ها و نیز، در بهینه‌سازی موتورخانه‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده است.
نجفی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان ایرانی کالا در صنعت گاز، تصریح کرد: در زمینه شناسایی کالا‌هایی که برای نخستین بار در ایران ساخته شده، حمایت از شرکت‌های صاحب صلاحیت برای قرار گرفتن در وندور لیست نفت در حال انجام است؛ اما قدر مسلم آن‌که این شرکت‌ها باید به حد یک شرکت واقعی تولیدکننده برسند و ما در این زمینه به آنها کمک می‌کنیم.
رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که برای کالا‌های تخصصی دراین صنعت، شرکت‌ها باید ارزیابی فنی شوند، گفت: اداره بررسی منابع هم کار ارزیابی صلاحیت تولیدکنندگان و هم تأمین‌کنندگان کالا را انجام می‌دهد و در همین راستا تاکنون حدود ۹۰۰ شرکت داخلی و طی این سه سال، بیش از یک‌هزار شرکت تأمین کالا، ارزیابی صلاحیت شدند.
نجفی در پایان، با بیان این‌که طی این سه سال، ۹۸ هزار قلم کالا کدگذاری و شناسایی شده، توضیح داد: شرکت‌های مورد ارزیابی پس از احراز صلاحیت، به مصرف‌کنندگان (یوزرها) معرفی می‌شوند؛ این در حالی است که در حال حاضر نیز، ۱۷ هزار قلم کالا شناسایی و آماده کدگذاری است که همه اینها در نهایت به خرید کالا منجر می‌شود و با اداره چهارم یعنی اداره روش‌ها و مقررات که منطبق با مقررات دولتی است، جلو می‌رود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>