کد خبر: ۱۴۶۶۱
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد.

بهره برداری از بزرگترین پروژه گازرسانی و خطوط انتقال در استان سیستان و بلوچستان

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان که پیش از این نیز، وزیر نفت وعده آن را داده بود، علاوه بر حرکت در مسیر گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی، منجر به توسعه اقتصادی و رشد نرخ اشتغال در استان خواهد شد.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل این شرکت با بیان این‌که به‌زودی شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود، گفت: گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستا از جمله مهم‌ترین پروژه‌های گازرسانی در این استان است.

چگنی ادامه داد: بهره‌مندی ساکنین این تعداد شهر و روستا از نعمت گازطبیعی و سوخت پاک در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و توسعه و رفاه عمومی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که بهره‌برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: این خط لوله با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون دلار و با هدف تأمین گاز چابهار و کنارک و صنایع عمده و بزرگ منطقه اجرا شده و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و اشتغال‌زایی خواهد داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، همچنین از آیین بهره‌برداری رسمی از ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز نیز خبر داد و گفت: ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز خورموج (شهید باقری)، نورآباد (شهید سیف‌الاسلامی)، دوراهان (شهید هلیسایی)، برازجان (شهید اخلاقی) و آرادان (شهید رفیعی راد) نیز با اعتباری بالغ بر ۲۹۴.۵ میلیون دلار، در این مراسم به بهره‌داری می‌رسند.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>