email
save
کد خبر: ۱۴۳۸۱
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰

یک کاسه آش به سبک کردستانی ها

این روز‌ها که آب و هوای کردستان بهاری و دلچسب است، اگر هوس سفر به این دیار زیبا به سرتان زده، اما فرصتش را ندارید، دست‌کم پخت غذای محلی کردستانی‌ها را امتحان کنید. با یک کاسه آش سه‌نگه‌سیر به حال و هوای سفره‌های رنگین کرد‌ها سفر کنید.

به گزارش پرشین خبر؛ اهالی کردستان نوعی آش محلی خوشمزه می‌پزند که به آن سه‌نگه‌سیر می‌گویند. دستور پخت این آش متفاوت را یاد بگیرید تا طعمی تازه را تجربه کنید.

نام غذا:آش سه‌نگه‌سیر کردستان
تعداد نفرات: ۵ نفر

مدت زمان پخت: ۳ ساعت

مواد لازم:

گوشت مرغ یا بوقلمون با استخوان: ۳۰۰ گرم

برنج: ۵۰ گرم

عدس: ۱۰۰ گرم

کشک غلیظ: ۵ قاشق غذاخوری

پیاز: ۲ عدد

زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز: به میزان لازم

روش تهیه:

۱ پیاز‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با کمی زردچوبه تفت دهید. مرغ‌ها را از استخوان جدا و مکعبی کنید. در ادامه مرغ‌ها را همراه پیاز و ادویه‌ها سرخ کنید تا رنگشان تغییر کند. بعد آب بریزید تا مرغ‌ها کاملا بپزد.

۲. برنج را از یک ساعت قبل بخیسانید. بعد آن را همراه کمی روغن و نمک روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا برنج به مرحله نیم‌پز شدن برسد.

۳. مرغ‌های پخته شده را به همراه عدس و کشک به برنج نیم‌پز اضافه کنید. دست‌کم یک ساعت زمان نیاز هست تا این مواد خوب بپزند.

۴ ترکیب پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ را با حداقل میزان روغن تهیه کنید. وقتی خامی مواد گرفته شد، این مواد را به آش اضافه کنید. در این مرحله باید ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا آش جا بیفتد. برای تزئین می‌توانید از کوفته‌های ریز مرغ، پیازداغ و نعنا داغ استفاده کنید.

نکته: کشکی که در این غذا استفاده می‌کنید نباید خیلی غلیظ باشد. اگر از کشک پاستوریزه استفاده می‌کنید آن را با آب رقیق کنید.

ارسال نظر