کد خبر: ۱۴۲۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور؛

تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اقدامی موثر و راهگشا بود

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور، تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را اقدامی مؤثر و راهگشا عنوان کرد که به تبع آن مسیر پرداخت مالیات و انجام تکالیف قانونی هموار شده است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران؛ محمد هادی سبحانیان در جریان چهارمین کنفرانس بریتاکوف در گرجستان با بیان اینکه تا پایان سال جاری قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به‌طور کامل اجرایی می‌شود، اظهار داشت: طبق انتظار موجود، این قانون موجب تسهیل بسیاری از فرآیندها در حوزه مالیات بر  ارزش افزوده و تا حدودی مالیات‌های مستقیم خواهد شد. 
سبحانیان با اشاره به اینکه در قانون مذکور فروشندگان را ملزم به صدور صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان کردیم، افزود: به مدد صورتحساب‌های الکترونیکی می‌خواهیم فرایند پرداخت مالیات را برای اشخاص خواهان تبعیت از تعهدات مالیاتی خود آسان‌تر کرده و البته کار اشخاص فاقد تمکین را دشوارتر سازیم.
وی با بیان اینکه پس از ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی، فروشنده و خریدار هیچ‌گونه تعهد دیگری در این زمینه نخواهند داشت، اضافه کرد: در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی، مؤدیان مالیاتی هیچ‌گونه مداخله‌ای از جانب سازمان امور مالیاتی احساس نمی‌کنند مگر در مواردیکه هیئت‌های حل اختلاف وقوع نوعی نقض قوانین و مقررات را در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی گزارش کنند. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیش‌بینی روش دوسویه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: در واقع سازوکار پایانه‌های فروشگاهی برای ساده‌تر شدن تکمین مالیاتی تأمین شده است و چنانچه مؤدی به‌طور کامل از قوانین و مقررات تبعیت کند نیازی به نگهداری دفاتر حساب برای مالیات بر ارزش افزوده نخواهد داشت.

ارسال نظر