کد خبر: ۱۹۴۱۹
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷

تامین ۲۴ میلیارد دلار برای واردات بخش صنایع تامین شد

بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ براِی چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات مبلغ ۳۱ میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار تامین کرده است.

به گزارش پرشین خبر از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، بانک مرکزی طی مدت مذکور در مجموع ۲۴ میلیارد و ۶۶ میلیون دلار برای واردات بخش صنعت، ارز نیمایی و توافقی تامین کرده است. صنایعی که عمدتا این حجم ارز برای آنها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

سهم ارز نیمایی از کل ارزش تامین ارز گروه صنایع، ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار است و این عدد برای گروه واردات در مقابل صادرات، ۷ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار و با نرخ توافقی بوده است.
بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۲۰ شهریور ماه، همچنین ۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار برای واردات کالا‌های اساسی و دارو تامین کرده است؛ از این مقدار، ۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.
شایان ذکر است، ۷۸۰ میلیون دلار برای پاسخ به نیاز‌های خدماتی تخصیص داده شده است.

 

ارسال نظر