کد خبر: ۱۳۳۹۱
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد:

پایداری شبکه گاز با اجرای طرح های ملی بهینه سازی و همراهی موثر هموطنان

معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای موفق طرح‌های ملی بهینه‌سازی و دو طرح کاهش مصرف در استان‌های خراسان رضوی و یزد خبر داد و گفت: مجموع اقدامات موجب شد تا بتوانیم از زمستان ۱۴۰۲ به خوبی عبور کنیم.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در گفتگویی با بیان این که در مقاطعی از زمستان سال گذشته به دلیل برودت هوا و تداوم سرما در اکثر استان‌های کشور، مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده افزایش داشت، اظهار کرد: این افزایش موجب شد تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز مشکل در بخش خانگی و شبکه روستایی و شهری به کار ببندیم.
وی ادامه داد: با تلاش جهادی کارکنان شرکت ملی گاز ایران و اقدامات انجام‌شده در سال گذشته در بخش تعمیرات پالایشگاه‌ها، تأسیسات انتقال گاز، شبکه توزیع و مهم‌تر از همه، با همکاری مردم، از موج سرما به خوبی عبور کردیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که برنامه‌های بهینه‌سازی کمک بزرگی به کاهش مصرف گاز کرد، گفت: سال گذشته کمپین کاهش ۱۰ درصدی مصرف انجام شد و مشترکینی که مصارف خود را کاهش دادند، مشمول پاداش شدند.
معاون وزیر نفت در امور گاز به اجرای موفق طرح‌های بهینه‌سازی و کاهش مصرف گاز در استان‌های خراسان رضوی و یزد هم اشاره کرد و گفت: همه این برنامه‌ها کمک کرد تا بتوانیم از زمستان به خوبی عبور کنیم.
چگنی با یادآوری اقدام خرابکارانه سال گذشته دشمن با هدف ایجاد مشکل در تأمین گاز بخش خانگی گفت: دشمن در زمستان سال گذشته عملیات خرابکارانه‌ای را انجام داد که هدف آن تخریب خطوط اصلی انتقال گاز بود. تصور دشمن این بود که تعمیر این خطوط دو تا سه هفته زمان می‌برد؛ ولی همکاران ما با حضور به موقع در شرایط بد آب و هوایی و با وجود باران و برف، جهاد مستمر را ادامه دادند و خطوط آسیب دیده را در حداقل زمان تعمیر کردند.
وی در پایان، تصریح کرد: با مدیریت خوب صحنه و اقدامات انجام شده در حوزه دیسپچینگ، گازرسانی و انتقال، آسیبی متوجه مردم از این اتفاق نشد و این مهم، نشان از آن دارد که با همدلی می‌توان به اهداف بزرگ دست یافت.

 

ارسال نظر