کد خبر: ۱۲۹۳۴
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
معاون وزیر نفت در امور مهندسی و پژوهش و فناوری:

افزایش بهره وری در پالایشگاه های گاز با عبور از روش های سنتی اورهال شدنی است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی و پژوهش و فناوری گفت: کار‌های بزرگی در پالایشگاه‌های گاز کشور انجام شده و انتظار این است که مطابق دستور وزیر نفت، حرکت از روش‌های سنتی اورهال تاسیسات پالایشگاهی و مدیریت دارائی‌های فیزیکی به سمت روش‌های نو و بهینه با اهتمام بیشتری پیگیری شود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، وحیدرضا زیدی فرد روز سه‌ شنبه در نخستین هم اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، با اشاره به اهمیت رعایت الزامات HSE در فرآیند تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، گفت: ما در چند حوزه پیگیر مسائل پالایشگاه‌های گاز هستیم و با توجه به تحولات جاری کشور نیاز داریم تا تمام خلاء‌های ایمنی را پوشش دهیم.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افزود: واقعیت این است که در دوره سرد سال وضعیت تولید و مصرف تقریبا هم اندازه است و این امر حساسیت عملکرد پالایشگاهی را بیشتر می‌کند و از این رو باید در زمینه تامین تجهیزات و مدیریت دارایی فیزیکی به بهترین وجه ممکن اقدام شود.
زیدی‌فرد با بیان این که یکی از دغدغه‌های جدی وزیر نفت، موضوع اورهال و دارایی فیزیکی است اظهار کرد: تاکید وزیر نفت بر حرکت به سمت اورهال و مدیریت دارایی فیزیکی به شکلی نوین و هوشمند است تا عملکرد و بهره‌وری بیشتری در بخش تولید و تاسیسات رقم بخورد.
وی در ادامه، افزود: شخصا از طریق گزارش‌هایی که دریافت می‌کنم و بازدید‌هایی که از تاسیسات دارم از اقدامات صورت گرفته و وضعیت پالایشگاه‌های گاز مطلع هستم.
زیدی فرد در پایان، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد کار بزرگی در پالایشگاه‌های گاز کشور انجام می‌شود و تلاش شبانه‌روزی همکاران منجر به حرکت چرخ تولید در کشور و گرمابخش منازل می‌شود. این زحمات و تلاش‌ها مصداق جهاد فی سبیل الله است و انشالله برکات آن از خزانه بی منت خداوند متعال در زندگی یکایک بزرگواران نمود پیدا خواهد کرد.
شایان ذکر است، نخستین هم اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، مدیرکل HSE وزارت نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز به میزبانی شرکت پالایش گاز فجر جم در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت (کوشک) برگزار شد.

 

ارسال نظر