کد خبر: ۱۲۵۶۹
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌ و کار شرکت ملی گاز ایران:

سرمایه گذاری یکی از اصول اساسی توسعه در هر صنعتی است

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز در کشور ما به مثابه جریان انرژی در رگ‌ها و شریان اقتصادی است و توسعه این صنعت بی‌شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط‌ عمومی شرکت ملی گاز ایران، علیرضا بیات در جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گازطبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار که با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: بی‌شک توان مضاعف صنایع می‌تواند ما را در ادامه این مسیر دشوار، همراهی کند.

لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت
در ادامه نشست، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است.
وی ادامه داد: پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.
نوشادی در ادامه، با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت، افزود: صنعت گاز برای ادامه این مسیر پرافتخار و به‌منظور پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف در بخش‌های مختلف، به هم‌افزایی و مشارکت گسترده‌ای نیاز دارد.
نوشادی در ادامه، افزود: در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیب آن، نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری شده و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را معرفی کنیم.
در ادامه این نشست، پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.
گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی در این نشست، درخصوص این پروژه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>