کد خبر: ۹۲۸
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

بهره برداری از 3 ایستگاه تقویت فشار گاز

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران از بهره‌ برداری 3 ایستگاه تقویت فشار گاز جدید، اجرای 1152 کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز و برنامه‌ ریزی برای بهره‌ برداری از 5 ایستگاه تقویت فشار گاز در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ غلامعباس حسینی ضمن تبریک هفته دولت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خیرگو 8، ارسنجان 8، اصفهان10و معادل 10 واحد کمپرسوری، از جمله تأسیساتی هستند که از آغاز دولت سیزدهم در راستای رفع ناترازی گاز به بهره‌برداری رسیده و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از 5 ایستگاه آرادان، نورآباد10، دوراهان10، خورموج 6 و آب پخش6 نیز در حال انجام است.
وی در ادامه، افزود: شرکت انتقال گاز ایران هم اکنون با 91 ایستگاه تقویت فشار گاز و 38 هزار و 899 کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز،  وظیفه انتقال گاز تولیدی برای مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی را بر عهده دارد.
حسینی تأکید کرد: طی دو سال گذشته با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، با تکیه بر توان کارکنان این شرکت و بهره‌مندی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، موفق شدیم تعمیرات اساسی 81 دستگاه توربین در سطوح مختلف تعمیراتی و نیز، تعمیرات اساسی بیش از 370 انجین (Engine)، توربین وکمپرسور در ناوگان شرکت انتقال گاز را انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران افزود: با هدف چابک‌سازی دولت، استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند داخلی، بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها، برون‌سپاری 7 تأسیسات تقویت فشار گاز (سمنان، اهواز، حسینیه، بیدبلند، کوهدشت، دیلم و صفاشهر4) نیز انجام شده است.
وی به تعمیرات گسترده خطوط لوله سوم، چهارم و ششم سراسری بر اساس گزارش پیگرانی هوشمند در راستای پایداری شبکه و کاهش ریسک بهره‌برداری اشاره کرد و اظهار داشت: انجام تعمیرات گسترده خط لوله سرخس- نکا در محدوده مناطق 4 و 9 عملیات انتقال گاز، انجام تعمیرات خط لوله صادراتی در محدوده منطقه 3 عملیات انتقال گاز و ایجاد رابط در خط لوله اهر برای افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه در محدوده شمال غرب، ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده به منظور بهبود انتقال پایدار گاز بوده است.
حسینی در پایان، خاطرنشان کرد: در راستای پایداری انتقال گاز، بازرسی خطوط بصورت برنامه‌ای از جمله پیگرانی هوشمند، تمیزکننده نشت‌یابی و تعویض پوشش در دو سال گذشته بصورت منظم انجام شده است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>