کد خبر: ۹۱۵
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

افزایش ۵ درصدی تزریق گاز به مخازن سراجه و شوریجه

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم تزريق به مخازن گازي سراجه و شوریجه طی 151 روز سپری شده سال جاري، با رشدی 5 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ محمدرضا جولایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: حجم تزريق به مخازن گازي سراجه و شوریجه طی 151 روز سپری شده سال جاري از 1985 میلیون مترمکعب به 2078 میلیون مترمکعب رسيده است.
وی ادامه داد: طی مدت یادشده، مجموع گاز ذخيره شده در مخازن سراجه و شوریجه نيز با 9 درصد افزايش نسبت به سال گذشته، از 3151 میلیون مترمکعب به 3434 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
جولایی در ادامه، با اشاره به اهمیت ذخیره‌سازی گازطبیعی گفت: موضوع ذخیره‌سازی گاز به ‌دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان، طی سالیان گذشته در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ایجاد تأسیسات ذخیره‌سازی شوریجه در استان خراسان رضوی بود تا این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار گیرد.
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطر نشان کرد: با توجه به نقش این تأسیسات در پایداری و تأمین گاز طبیعی به ویژه در روزهای سرد زمستانی، روند اجرایی عملیات فاز 2 ذخیره سازی گاز شوریجه نیز در منطقه خانگیران سرخس با نظارت و پیگیری شرکت ملی گاز ایران در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی فاز 2، شاهد پایداری بیشتر و تأمین گاز مصرفی به ویژه در منطقه شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>