کد خبر: ۸۹۹۲
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:

شبکه سراسری گاز کشور پایدار و در حال خدمت رسانی است

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که با تغییرات اعمال شده در آرایش خطوط انتقال گاز کشور، از ساعات ابتدایی وقوع حادثه، پایداری شبکه حفظ شد گفت: هیچ جای کشور مشکلی در زمینه تامین گاز وجود ندارد و هموطنان برای دریافت اطلاعات و اخبار صحیح به اخبار منتشر شده از صدا و سیما و پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی گاز ایران مراجعه کنند.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مسلم رحمانی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت به منظور مدیریت مشکلات پیش آمده برای دو خط لوله سراسری گاز که بامداد امروز در اثر انفجار تروریستی دچار حادثه شده‌اند، گفت: حسب تمهیدات از پیش اندیشیده شده برای مواقع بحرانی، از ساعات ابتدایی وقوع حادثه پایداری شبکه حفظ شد و به لطف خدا و تلاش همکاران تاکنون شبکه پایدار است.
رحمانی افزود: مطابق تصمیمات اتخاذ شده به منظور کنترل فشار و مدیریت مصرف گاز در کشور، جلسات مدیریت بحران در هر استان از سوی شرکت‌های گاز استانی با مشارکت استانداران تشکیل و مقرر شد که مدیریت مصرف در بخش صنایع و نیروگاهی اعمال شود؛ همچنین ادارات دولتی و اماکن غیرتولیدی نیز مشمول محدودیت و مدیریت مصرف شدند که در مجموع با اقدامات صورت گرفته شبکه گازرسانی در سراسر کشور پایدار است و مشکلی از جهت تامین گاز در اقصی نقاط کشور وجود ندارد.
وی با بیان این‌که مدیریت مصرف از استان اصفهان به سمت شمال، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور است، گفت: با توجه به موقعیت خطوط حادثه دیده، برخی استان‌های شمال کشور در حوزه‌های مشخص شده، قبلی مشمول مدیریت مصرف شده‌اند.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: به جز تعداد محدودی از روستا‌های پیرامون محل حادثه، هیچ جای کشور مشکلی در زمینه تامین گاز وجود ندارد و هموطنان برای دریافت اطلاعات و اخبار صحیح به اخبار منتشر شده از مرکز راهبری شبکه گاز کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت شرکت ملی گاز ایران منتشر می‌شود مراجعه کنند.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه هموطنان ما در روستا‌های اطراف محل حادثه نگرانی از بابت تامین انرژی نداشته باشند گفت: برای روستا‌های اطراف خط لوله که دچار قطعی گاز شده‌اند، سوخت جایگزین تامین شده، لذا هموطنان ما نگرانی از بابت قطع گاز نداشته باشند.
رحمانی در پایان، گفت: با توجه به اهمیت خطوط لوله سراسری، فرایند تعمیرات این خطوط کمی زمان‌بر خواهد بود؛ با این حال، این اطمینان را به مردم شریف ایران می‌دهیم که همکاران ما در وزارت نفت و سایر بخش‌های خدمات رسان با تلاش بی وقفه در صدد رفع مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>