کد خبر: ۸۸۱۸
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران:

تسهیل خدمت رسانی برخط به هموطنان از اهداف شرکت ملی گاز ایران است

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران گفت: پروژه سامانه جامع اطلاعات مكاني شركت ملي گاز ایران (IGN) از جمله کارها و اقدامات مهم مدیریت فناوری، اطلاعات و ارتباطات این شرکت در دولت سیزدهم است که طی مدت 3 سال و با بودجه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال، فاز نخست آن طراحی و پیاده‌سازی شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سید محمد سراجی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و بیان این مطلب، در تشریح عملکرد این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، اظهار داشت: سامانه مذکور با تهیه بانک اطلاعاتی یکپارچه از اطلاعات مکان­محور شبکه­های انتقال و توزیع گاز به صورت جامع می‌تواند ضمن ارتباط با سایر سامانه­های نرم­افزاری نظیر billing، وضعیت و موقعیت دارایی‌ها را به‌صورت مکان محور مشخص کند.
وی ادامه داد: همچنین این پروژه کمک شایانی به ایجاد SDI ملی و زیرساخت­های متمرکز مکان­محور قابل اشتراک‌گذاری بین تمامی شرکت­های حوزه انرژی مانند آب، برق، گاز و مخابرات می‌کند.
سراجی در ادامه، افزود: شرکت ملی گاز ایران در این دولت، تمرکز ویژه‌ای بر تسهیل خدمت‌رسانی برخط به هموطنان داشته و با توسعه و تقویت زیرساخت‌های شبکه و مخابرات توانسته این شرکت را در قامت یک شرکت هوشمند معرفی کند.
رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در ادامه، گفت: طرح مهم دیگری که با جدیت و پیگیری‌های فراوان همکاران طی 13 ماه انجام شده، سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند گاز است که به‌منظور اجرای دستورات رییس‌جمهور و برای تسهیل هر چه بیشتر ارائه خدمات به مردم عزیز در کل کشور انجام شده است.
به گفته سراجی، بدین ترتیب نیاز به مراجعه به دفاتر شرکت گاز یا سامانه‌های مختلف شرکت‌های تابعه گاز مرتفع شده و همه مشترکین در هر کجای کشور عزیز ایران می‌توانند 21 خدمت شناسه­دار و 7 خدمت بدون شناسه شرکت ملی گاز ایران را از این سامانه دریافت کنند.
سراجی خاطرنشان کرد: خدمت بزرگ دیگری که در این مدت ارائه شد، سامانه يكپارچه تحليل شبكه‌هاي گازرساني (SGN) است که طی مدت 20 ماه در راستای تسهیل، تسریع و مکانیزه کردن فرآیندهای توسعه شبکه تغذیه گاز، گازرسانی شهری و روستایی و گازرسانی به صنایع، طراحی و ایجاد شده؛ ضمن آن‌که سامانه مزبور گام مهمی در جهت پیش‌گیری از زمینه‌های فساد است.
وی در پایان، با بیان این‌که شرکت ملی گاز ایران در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و زیرساخت‌های شبکه‌ای را به‌ عنوان زیرساخت حیاتی مدیریت فناوری اطلاعات مورد توجه قرار داده، گفت: در بحث تقویت شبکه بازطراحی و احداث مرکز داده شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های کلیدی پروژه بزرگ هوشمندسازی شبکه گاز بر اساس استانداردهای روز دنیا در دستور کار است. 

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>