کد خبر: ۸۷۳۲
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

دستاوردهای دولت در حوزه گاز، نشان از تلاش بی وقفه این صنعت در رسیدن به قله دارد

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبنی بر این که به قله ها نزدیک می شویم، اظهار کرد: با سرعت در حال حرکت و توسعه کشور هستیم و افتخارات و پیشرفت ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجید چگنی معاون وزیر نفت و مديرعامل شركت ملی گاز ايران در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه روایت پیشرفت و در دیدار با رییس مرکز دولت و روحانیت و عضو مجلس خبرگان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این پیشرفت به خوبی در توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها و نیز، موفقیت در انجام پروژه های زیرساختی خود را نشان می دهد. 
وی درباره رشد گازرسانی به شهرها و روستا مربوط به قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی، توضیح داد: میزان گازرسانی قبل و بعد انقلاب اسلامی  قابل  مقایسه نیست. این میزان قبل  انقلاب کمتر از 1 درصد و اکنون ضریب برخورداری شهرهای کشور از نعمت گاز، بیش از 98.5 درصد است.
چگنی ادامه داد: کشورمان در دنیا از نظر پوشش گازی رتبه اول را دارد. میزان شبکه توزیع گاز شهری و روستایی اکنون بیش از 446 هزار کیلومتر و شبکه خطوط انتقال بیش از 39 هزار کیلومتر است؛ بنابراین ایران رتبه بالایی در سطح جهان دارد، این در حالی است که ضریب نفوذ گاز در روستایی نیز به بیش از 86 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، درباره پویش های راه اندازی شده توسط  شرکت گاز استان خراسان رضوی و نقش آن بیان کرد: این اقدامات بسیار خوب و نمونه ای است که به دنبال ترویج آن در کشور هستیم؛ شرکت ملی گاز ایران در نظر دارد پس از بررسی میزان اثربخشی این طرح ، آن را به سایر استان ها نیز تعمیم دهد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>