کد خبر: ۷۵۴
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد:

صرفه جویی 50 میلیون یوروی با بومی سازی اقلام راهبردی

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از صرفه‌جویی ارزی 50 میلیون یورویی در 2 سال گذشته به واسطه حرکت در مسیر تکمیل زنجیره توسعه فناوری و بومی­سازی اقلام راهبردی در صنعت گاز خبر داد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ محسن مظلوم فارس‌ باف با تبریک هفته دولت در رابطه با مجموعه اقدامات و فعاليت‌هاي شركت ملی گاز ایران در دولت سيزدهم طی 2 سال گذشته، اظهار کرد: عمده فعالیت‌‌های این مدیریت در حوزه توسعه فناوری و حمایت از ساخت داخل تعریف شده که با اقداماتی نظیر راه‌اندازی انستیتوهای تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران با همکاری 12 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور و خودکفایی و بومی­سازی اقلام و تجهیزات راهبردی مورد تقاضای صنعت گاز در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه، درباره برنامه‌های همکاری این مدیریت با دانشگاه‌های کشور گفت: در زمینه مایع­سازی گازطبیعی با دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعت نفت؛ در زمینه فرآورش گازطبیعی، پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف و خواجه نصیر، در زمینه ساخت توربین گازی، دانشگاه علم و صنعت ايران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت توربوکمپرسور نفت و در زمینه اندازه­گیری هوشمند گاز، دانشگاه علم و صنعت ايران با همکاری دانشگاه‌های سهند تبریز و تربیت مدرس شیراز، پروژه‌هایی در دست اجرا هستند.
فارسی‌باف افزود: بهره‌گيري از توان بالقوه علمي دانشگاه‌ها و دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي در فرآيندهاي اولويت‌دار و كليدي طرح‌هاي توسعه‌ای صنعت گاز در راستای اسناد بالادستی که در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی برنامه ملی با عنوان «توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی توسعه بازار» تصویب شده، صورت گرفته است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه  خودکفایی و بومی­سازی اقلام و تجهیزات راهبردی مورد تقاضای صنعت گاز گفت: در این خصوص  25 مورد قرارداد منعقد شده که 50 میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به همراه داشته است.
فارسی باف در تشریح  فرآیندهای اجرایی خودکفایی و بومی‌سازی اقلام و تجهیزات راهبردی مورد تقاضای صنعت گاز گفت: شناسایی و تجمیع‌ تقاضاهای اولویت‌دار، ارزیابی شرکت‌های استارت­آپی، دانش بنیان و فناور توانمند و تکمیل زنجیره توسعه فناوری و بومی­سازی اقلام راهبردی، سه گام اصلی در اجرای این فرآیند است.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در پایان، در خصوص مهمترین دستاوردها در راستای تکمیل زنجیره توسعه فناوری و بومی­سازی اقلام راهبردی گفت: در زمینه توسعه فناوری و بومی سازی از طریق انستیتوهای تحت حمایت؛ اجرای توربین ملی با طرح ارتقا HAS و آنتی‌آیسینگ از مهم‌ترین اقدامات در این بخش است. همچنین در زمینه توسعه فناوری و بومی­سازی از طریق قراردادهای ساخت اول و توسعه فناوری و بومی­سازی از طریق قراردادهای انتقال فناوری با شرکت‌های دانش­بنیان نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>