کد خبر: ۷۵۲۷
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

رشد تحویل گاز به نیروگاه ها و پتروشیمی ها در فصل سرد سال جاری

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برودت هوا و افزایش مصرف گازطبیعی در بخش‌های مختلف؛ اعم از خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده طی روزهای اخیر، گفت: آمار مقایسه‌ای نشان از افزایش تحویل گاز به بخش صنعت در 9 ماهه ابتدایی سال جاری و همچنین در فصل سرد، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته دارد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: طی 9 ماهه ابتدایی امسال، رشد گاز تحویلی به بخش فولادی کشور 8.5 درصد بود و این در حالی است که این روند افزایشی در فصل سرد یعنی از ابتدای آذرماه تا 15 دی‌ماه نیز، بیش از 38 درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گفته رحمانی، این افزایش در خصوص صنعت سیمان نیز، بیش از 5.3 درصد رشد در 9 ماهه ابتدایی سال جاری را نشان می‌دهد.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزایش تحویل گاز به بخش پتروشیمی را نیز در همین بازه زمانی، 8 درصد و این روند صعودی رشد را در فصل سرد، حدود 20 درصد عنوان و تصریح کرد: در همین محدوده زمانی، در بخش نیروگاهی نیز بیش از 9 درصد رشد در تحویل گاز برای تولید برق داشتیم که این همه، نشان از توجه ویژه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به بخش تولید و صنعت کشور دارد.
وی با بیان این‌که تلاش ما و همه دست‌اندرکاران برای تحویل گاز بیشتر به صنایع کشور است، گفت: انجام این مهم باعث می‌شود علاوه بر منتفع شدن بخش صنعت، چرخه تولید نیز در کشور به گردش درآید و همه مردم عزیز کشورمان از آن بهره‌مند شوند.
رحمانی در پایان، اظهار کرد: به‌رغم آن‌که طی چند روز اخیر، بارش رحمت الهی در برخی استان‌های شمال و شمال‌غرب کشور همراه با موج سرما، موجب کاهش دما و افزایش مصرف گاز در این استان‌ها شد، اما خوشبختانه با همت و تلاش همکاران ارشمندمان در شرکت‌های گاز استانی، هیچ استانی با کاهش فشار یا قطع گاز مواجه نشد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>