کد خبر: ۵۸۶۶
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

گروه مالی داتام، امانت دار مشتریان بانک ایران زمین

شرکت گروه مالی داتام بانک ایران زمین در راستای تأمین منافع همه گروه‌های ذینفعان، امانت داری و رازداری را سر لوح کار خود قرار داده و با شفافیت و مسئولیت پذیری، پاسخگوی منافع مشتریان خویش است.

گروه مالی داتام، امانت دار مشتریان بانک ایران زمین

به گزارش پرشین خبر؛ گروه مالی داتا،م پیشرو و نوآور در ارائه خدمات مالی و دارای بالاترین نرخ توصیه توسط مشتریان در صنعت بوده و از منظر نیروی انسانی، دارای افراد حرفه ‌ای، خلاق و نوآور و برترین گروه مالی در دلبستگی شغلی کارکنان محسوب می شود.
به همین منظور هلدینگ مالی بانک ایران زمین (داتام - سهامی عام) با نماد "داتام"، در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج و در جلسه هیأت ‌پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، با پذیرش سهام شرکت گروه مالی داتام (سهامی عام) در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ موافقت شد.
شرکت داتام به‌ عنوان ششصد و یازدهمین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ "سرمایه‌گذاری‌ها" با کد "۵۶"، طبقه "سایر واسطه‌های مالی" با کد "۵۶۹۹" و نماد "داتامDATAM" از تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران بر روی تابلو رفت.
شرکت گروه مالی داتام به عنوان هلدینگ مالی بانک ایران زمین در حوزه سرمایه گذاری و بورس فعالیت دارد که در سال 1388 با شخصیت حقوقی شرکت سهامی خاص، نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است.
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق ‌العاده در شهریور 1402 شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام تغییر یافت و اساسنامه شرکت منطبق با اساسنامه نمونه مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار برای شرکت‌های مادر(هلدینگ) تصویب شد.
آخرین سرمایه ثبت شده شرکت مبلغ 10,000,000 میلیون ریال منقسم به 10,000,000,000 سهم عادی هزار ریالی تماماً پرداخت شده است.
این شرکت در راستای رعایت مفاد دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب آبان 1401 هیأت مدیره سازمان، کمیته‌های نظارتی و تخصصی مربوطه تحت نظر هیأت مدیره شرکت تشکیل و فعال شدند.
اهداف این شرکت کمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیئت مدیره و بهبود آن جهت کسب اطمينان معقول از اثربخشي فرآیندهای نظام راهبری، مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی، سلامت گزارشگری مالی، اثربخشی حسابرسي داخلي، استقلال حسابرس مستقل و اثربخشی حسابرسی مستقل و رعايت قوانين، مقررات و الزامات است.
این شرکت دارای کمیته های مختلف است که مهمترین آن کمیته حسابرسی است تا با هماهنگی دیگر بخش ها، نظارت بر اطلاعات، شرایط و رعایت الزامات مرتبط با معاملات با اشخاص وابسته را نظارت می کند.
کسب اطمینان معقول نسبت به سلامت، قابلیت اعتماد و به موقع بودن سایر گزارش‌های تهیه شده برای انتشار به خارج از شرکت، حضور رئیس کمیته حسابرسی در مجمع عمومی جهت پاسخگویی به سوالات سهامداران و کسب اطمینان معقول از آگاهي هیأت مدیره از موضوعاتي که ممکن است اثر با اهميتي بر وضعيت مالي يا امور مرتبط با فعاليت شرکت داشته باشد از دیگر وظایف کمیته حسابرسی است.
تعامل با ساير کميته ‌‌¬هاي هیأت مدیره، ارزيابي منظم عملکرد کميته اعم از عملکرد هر يک از اعضا و کميته و انجام ساير فعاليت‌هاي مرتبط بنا به درخواست هیأت مديره نیز از دیگر وظایف این کمیته است.
کمیته ریسک نیز وظایف و مسئولیت‌ هایی از جمله پيشنهاد رويكردها، راهبردها و سياست‌هاي مديريت ريسك به هیأت مديره شركت، بررسي وضعيت ريسك‌هاي شركت بر حسب درجه ريسك‌پذيري و اشتهاي ريسك تعيين شده هيأت مديره و در صورت لزوم مشاوره به مديرعامل و يا واحد حسابرسي داخلي را بر عهده دارد.
همچنین تحليل مديريت ريسك در سطح كلان هيأت مديره، بررسي اثربخشي سيستم مديريت ريسك شركت و همچنين بررسي عملكرد مديريت ريسك و شناسايي نارسايي‌هاي موجود در مديريت ريسك جهت طرح در هيأت مديره بر عهده کمیته ریسک است.
علی عالی زاده مدیرعامل گروه مالی داتام در خصوص فعالیت های این شرکت گفت که شرکت کارگزاری حافظ از شرکت های زیر مجموعه گروه مالی داتام با 19 شرکت در سراسر کشور و با سرمایه 450 میلیارد تومانی به مشتریان خدمت رسانی می کند.
وی افزود: شرکت کارگزاری حافظ در سال 1400 جایگاه بیست و هفتم را در بین شرکت های کارگزاری داشت و در سال 1401 به جایگاه بیستم ارتقا یافته و در هفت ماه ابتدایی امسال کارگزاری حافظ تا پایان مهرماه رتبه نوزدهم را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به این که، در 6 ماهه نخست سال جاری درآمدهای شرکت کارگزاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 108 درصد رشد یافته است تاکید کرد: از نظر سودآوری هم در 6 ماه اول امسال 75 میلیارد تومان سود خالص شرکت کارگزاری بوده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.
عالی زاده با بیان این که، گروه مالی داتام سال 88 تاسیس شده است گفت: گروه شامل شرکت اصلی و شرکت‌های تحت کنترل کارگزاری حافظ، مشاور سرمایه ‌گذاری هدف حافظ ، پاک انرژی نیکو گستر، لیزینگ ایران زمین، چاوش همراه سرزمین ایرانیان و شرکت خدمات ارزی و صرافی ایران زمین است.
وی با اشاره به میزان سرمایه شرکت، خاطر نشان کرد: سرمایه شرکت بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بوده که 94.9 درصد سهام به شرکت توسعه تجارت داتام و 5 درصد دیگر به شرکت تامین آتیه سرزمین ایرانیان است.
مدیرعامل گروه مالی داتام همچنین تاکید کرد که با توجه به عملی شدن برنامه افزایش سرمایه در سال جاری تا پایان سال افزایش سرمایه در دستور کار قرار ندارد.
وی با بیان این که، برنامه توسعه فراوانی را برای شرکت سرمایه گذاری در دستور کار داریم، گفت: بر اساس ضوابط و قوانین به دنبال تاسیس صندوق های جدید با هدف توسعه و پیشرفت و ارائه خدمات بیشتری هستیم.
مدیرعامل گروه مالی داتام به یکی دیگر از پروژه ها در دست اقدام اشاره کرد و افزود: انتشار اوراق مرابحه برای گروه انتخاب الکترونیک آرمان به ارزش 1000 میلیارد تومان و با نرخ 26 درصدی خواهد بود و 2.5 هزار میلیارد تومان هم پروژه تامین مالی در دستور کار است که این اقدام فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت به شمار می رود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>