email
save
کد خبر: ۳۱۵۱
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

نوجوان 13 ساله کنیایی برنده مسابقه بین المللی نامه نگاری اتحادیه جهانی پست شد

«کلر گاکی» نوجوان 13 ساله‌ کنیایی، برنده جایزه پنجاه و دومین دوره مسابقه بین المللی نامه نگاری اتحادیه جهانی پست شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از دفتر ارتباطات وامور بین الملل شرکت ملی پست، اتحادیه جهانی پست همه‌ ساله با هدف گسترش مهارت‌های نوشتاری برای گروه نوجوان، تشویق شرکت کنندگان به ابراز خلاقیت، اصلاح مهارت‌های زبانی از طریق نامه‌نگاری و کمک به تداوم روابط دوستانه بین‌المللی به‌عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی خود، مسابقه بین المللی نامه نگاری را برگزار می‌کند.
بنا بر این گزارش و به گفته اتحادیه جهانی پست موضوع مسابقه نامه نگاری سال ۲۰۲۳ با چشم اندازی به قوه تخیل نوجوانان در سراسر دنیا انتخاب شد.
در این مسابقه از کودکان و نوجوانان خواسته شد تا تصور کنند که یک اَبَرقهرمان هستند و مأموریت دارند تا تمام جاده‌های سراسر دنیا را برای کودکان ایمن سازند و در نامه‌ای برای یک نفر بنویسند و توضیح دهند به چه قدرت‌های خارق العاده‌ای نیاز دارند تا ماموریت خود را انجام دهند.
امسال کلر گاکی نوجوان 13 ساله کنیایی که به همراه شرکت کنندگان دیگر از سراسر دنیا (35 کشور) در این مسابقه که بخشی از فعالیت‌های بزرگداشت روز جهانی پست بود شرکت کرده بود، برنده پنجاه و دومین دوره مسابقه بین المللی نامه نگاری اتحادیه جهانی پست شد. 
گفتنی استMatilde Maghalhaes Silva یازده ساله و Dao Khuog Dui  دوازده ساله از پرتغال و ویتنام به ترتیب رتبه دوم و سوم این مسابقه را کسب کردند.
 سه برنده برتر در کنگره فوق العاده UPU که 5 اکتبر در ریاض، عربستان سعودی برگزار شد، معرفی شدند.
متن نامه کلرگاکی دختر نوجوان کنیایی که در این مسابقه برنده شد به شرح زیر است:
من یک ابرقهرمان و یک مبارز در زمینه ایمنی جاده ها هستم. به عنوان یک ابرقهرمان، ماموریت من این است که تمام جاده های سراسر جهان را برای کودکان ایمن تر کنم. من برای رسیدن به این هدف به نیرو های فوق العاده نیاز دارم. من با نوشتن شما را از ماموریت خود مطلع میکنم و از شما حمایت میکنم. کودکان بی پناه ترین کاربران جاده هستند. آنها در زندگی روزمره خود به راهنمایی بزرگسالان نیاز دارند. 
برای شروع سفر خود برای ایمن‌تر کردن جاده‌هایمان، ابتدا به نیروی متقاعدسازی و تبلیغات نیاز دارم. این به من کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به دور دنیا برسم. 
من پوسترهایی با حروف درشت خواهم ساخت که نوشته «آهسته حرکت کن و زندگی بچه‌هایمان را نجات بده» و آنها را در مدارس، کلیساها و در کنار جاده‌ها پخش می‌کنم تا به آموزش کودکان و افزایش آگاهی در مورد خطرات ناشی از عبور بی‌احتیاطی از جاده کمک کند. 
همچنین از والدین و معلمان می‌خواهم که به من اجازه دهند پیام‌های هشداردهنده‌ای را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر کنم تا کاربران جاده، کودکان و رانندگان را در مورد خطرات ناشی از استفاده بی‌احتیاطی از جاده آگاه کنم، برای مثال رانندگی ایمن و نجات جان دیگران، توقف، نگاه کردن و عبور از جاده.من اطمینان حاصل خواهم کرد که این پوسترها در مکانهای مهم برای دیدن همه کاربران در جاده ها قرار می گیرند و برای همه کودکان خوانا هستند. 
از رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، وی چت، تیک تاک، فیس بوک مسنجر، تلگرام و اسنپ چت استفاده می کنم که بسیار موثر، کارآمد و سریع هستند. 
من به وسیله آنها قادر خواهم بود در مدت زمان بسیار کوتاهی کل جهان را آگاه کنم و اطلاعات دست اول ارائه دهم. من از مدارس و مؤسسات درخواست خواهم کرد تا در طول جلسات والدین، اجتماعات عمومی و تعطیلات، همه کاربران جاده ها را در مورد چگونگی ایمن سازی جاده ها برای کودکان و نحوه کمک به کودکان در جاده ها هوشیار کنند. 
در مرحله دوم، من به نیروی سرعت فوق العاده نیاز خواهم داشت. این به من امکان می دهد تا به سرعت و به راحتی به نقاط مختلف جهان سفر کنم تا وضعیت را ارزیابی کرده و در صورت لزوم تغییرات را اعمال کنم. سرعت فوق العاده به من این امکان را می دهد که شرایط جاده ها را زیر نظر داشته باشم و سعی کنم بفهمم که به چه علت و چند تعداد تصادف رخ می دهد.
همچنین به من کمک می کند تا با جوامع مختلف در کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنم و با دلایل اصلی تصادفات جاده ای آشنا شوم و اقدامات احتیاطی را انجام دهم. 
من سعی خواهم کرد با دولت های کشورهای دیگر کار کنم و ببینم چگونه می توان جاده ها را برای مراقبت از کودکان بهبود بخشید و چه اقداماتی باید برای محافظت از کودکان انجام داد. 
سرعت زیاد یک عامل اصلی برای تصادفات جاده ای است. سرعت بالا باعث ضربه بیشتر در زمان تصادف می شود که منجر به جراحات و تلفات شدیدتر می شود. 
من ربات های خورشیدی متحرک ایمن با ضبط برای افزایش قدرت دید طراحی خواهم کرد. انتظار می رود ربات ها به طور مداوم کار کنند و پاسخ دلخواه را در تمام ساعات شبانه روز ارائه دهند. این به من اجازه می دهد تا مطمئن شوم که رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند. این به من امکان می دهد مناطقی را که احتمال وقوع حوادث در آن ها زیاد است شناسایی کنم تا بتوانم برای جلوگیری از آنها اقداماتی مناسب انجام دهم. این به من اجازه می دهد تا سرعت وسایل نقلیه را کنترل کنم و از سرعت بیش از حد آنها جلوگیری کنم. این به من امکان می دهد در صورت لزوم ترافیک را تغییر مسیر دهم تا از وقوع هرگونه حادثه جلوگیری کنم. برای کاهش سرعت، از چراغ‌های راهنمایی، دوربرگردان و سرعت‌گیرها، استفاده خواهم کرد تا حداکثر سرعت مجاز 30 کیلومتر بر ساعت، در جاده‌هایی که توسط عابران پیاده و کودکان استفاده می‌شوند، اعمال خواهم کرد. 
اقدام حفاظتی دیگر این است که برای اطمینان از ایمن بودن کودکان در جاده ها به کار خواهم گرفت، استفاده از کلاه ایمنی برای کودکان دوچرخه سوار و موتورسیکلت خواهم بود. استفاده از کلاه ایمنی تنها و موثرترین راهکار برای کاهش خطر آسیب به سر در هنگام دوچرخه سواری یا موتور سواری است. 
با همراهی افسران ایمنی راه کار خواهم داد تا کودکان را در مورد استفاده از جاده و اهداف پیاده روها آموزش دهند. 
سیاست هایی را برای محافظت از کودکان تدوین خواهم کرد و اطمینان حاصل خواهم کردکه این سیاست ها به درستی منتشر و اجرا می شوند.
من همچنین مطمئن خواهم شد که کودکان در مورد حقوق خود و اینکه در صورت بروز حادثه چه باید بکنند آموزش بینند.
 من به کودکان ایمنی جاده را از طریق انیمیشن ها و کارتون های ساده آموزش می دهم که باعث سرگرمی و جلب توجه آنها شود.
من در مورد علائم و چراغ های راهنمایی آموزش خواهم داد، مکان هایی را که در آن عبور از جاده ایمن است شناسایی و بحث خواهم کرد، به کودکان یاد خواهم داد که چگونه از جاده با استفاده از توقف، نگاه کردن، گوش دادن و فکر کردن به ترافیک و سپس عبور از جاده استفاده کنند. تصمیم بگیرید که آیا عبور از آن امن است یا خیر؟
 علاوه بر این، من به یک نیروی فوق العاده دیگر نیاز دارم. این نیرو به شما امکان می دهد تا بفهمید که چگونه کودکان با وسایل حمل و نقل به مدرسه می روند یا از آن خارج می شوند و اینکه آیا برای استفاده از کمربند ایمنی به آنها تاکید شده است و صندلی ها به درستی نصب می شوند، مطمئن خواهم شد آیا صندلی ایمنی کودک، استفاده از قفل ایمنی کودک و صندلی ها مناسب برای کودکان هستند. 
در هر سن و وزن همچنین از قدرت خود برای یدک‌کشیدن سریع‌تر خودروهای خراب استفاده خواهم کرد تا از ایجاد ترافیک جلوگیری کنم. 
من با مقامات صحبت خواهم کرد، مشاوره خواهم داد، در حوادث مداخله خواهم کرد و همچنین به محافظت از کودکان کمک خواهم کرد. 
همچنین وسایل نقلیه و سایر موانع را از سر راه خارج خواهم کرد تا اطمینان حاصل کنم که جاده برای کودکان ایمن است. 
با این قدرت‌ها، مطمئن هستم که می‌توانم تمام جاده‌های سراسر جهان را برای کودکان ایمن‌تر کنم. 
من معتقدم اگر همه با هم همکاری کنیم، می توانیم در زندگی کودکان تغییر ایجاد کنیم و به جلوگیری از تصادفات در جاده کمک کنیم. از اینکه برای خواندن نامه من وقت گذاشتید بسیار سپاسگزارم. من مشتاقانه منتظر پاسخ مثبت شما هستم. ارادتمند،کلر گاکی


منبع: پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی پست 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>