کد خبر: ۲۵۸۳
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي خبر داد:

فرآورش 2 هزار ميليارد متر مكعب گاز از مجتمع گاز پارس جنوبي از ابتدا تاكنون

مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: از ابتداي سال 80 تاكنون، بيش از 2 هزار و 340 ميليارد مترمكعب گاز در پالايشگاه‌هاي مجتمع گاز پارس جنوبی، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پالایش گاز و محصولات جانبی در كشور و خاورمیانه با برخورداری از اهمیت راهبردی در چرخش اقتصاد ایران، فرآورش شده است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش در آیین بيست ‌و پنجمين سال تاسيس این مجتمع، ضمن تبريك به تمامی دست‌اندرکاران و زحمتکشان این مجموعه، با بیان این مطلب، اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبي اکنون با تولید روزانه 580 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه‌ خود، به‌درستی می‌تواند نسخه شفابخشی برای اقتصاد کشور در عبور از بحران‌های موجود و پیش‌رو و توسعه و تأثیرگذاری بر درخشش، عمران و آبادانی کشور باشد.
وی ادامه داد: اين مجموعه بزرگ گازي كشور، امروزه در ساختار اقتصاد مقاومتی، با تکیه بر توان داخل، دانش بومی و بهره‌گیری و استفاده 100 درصدی از قطعات و تجهیزات سازندگان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان، جریان توسعه و پیشرفت را میسر کرده و در جاده رشد و توسعه همه‌جانبه قرار دارد.
باهوش در ادامه، افزود: در سال 1380 و در نخستين سال فرآورش و توليد گاز و محصولات جانبي در پارس جنوبي، روزانه بالغ بر 50 ميليون مترمكعب گاز شيرين‌سازي شده که اين رقم با تلاش متخصصان و كاركنان داخلي و تكميل كامل فازهاي پارس جنوبي، امروز به روزانه 650 ميليون مترمكعب خوراك دريافتي از سكوهاي دريايي رسيده است.
مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي به اولين سال توليد ميعانات گازي و گوگرد در سال 1380 اشاره کرد و گفت: طی نخستين سال راه‌اندازي و توليد در پالايشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبي، روزانه 80 هزار بشكه ميعانات گازي و 440 تن گوگرد به توليد مي‌رسيد که اين رقم با گذشت 25 سال از تأسيس اين مجموعه، به رقم 780 هزار بشكه معيانات گازي، 2 هزار 500 تن گوگرد، 15 هزارتن اتان، 15 هزار تن پروپان، 10 هزار تن بوتان و 2هزار تن گوگرد دانه‌بندي شده رسيده است.
وی در ادامه، بيان كرد: در 25 سال گذشته، با تلاش متخصصان و كاركنان پالايشگاه‌هاي مجتمع گاز پارس جنوبي، بيش از یک‌هزار و 960 ميليارد مترمكعب گاز شيرين‌سازي و به خط سراسري تزريق شده است.
باهوش ادامه داد: بر همين اساس، طی این مدت، از توليد پايدار گاز و محصولات جانبي در مجتمع گاز پارس جنوبي بيش از 2 ميليارد و 800 ميليون بشكه ميعانات گازي، 31 ميليون تن اتان، 25 ميليون تن پروپان، 16 ميليون تن بوتان و بيش از 8 ميليون تن گوگرد نيز جهت صادرات یا ارسال به پتروشيمي‌هاي منطقه به توليد رسيده است.
مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي در پایان، به نيروي‌ انساني توانمند، كارآمد و خلاق در اين مجموعه اشاره و تصريح كرد: مردم عزيز كشورمان باید در جریان فعالیت پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس‌جنوبی قرار گرفته و تاثیر بهره‌برداری از این فازها را در زندگی خود احساس کنند؛ بی‌تردید توسعه همه‌جانبه صنعت و به تبع آن، تولید و فرآورش گاز طبیعی توانسته محیطی آرام، امن و پایدار را برای مردمان ایران زمین به ارمغان بیاورد و این افتخار بزرگ با همت، تدبیر و با دستان پرتوان بیش از ۱۷ هزار نفر نیروی انسانی کارآمد و متخصص در سراسر پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجتمع گاز به ثمر نشسته است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>