email
save
کد خبر: ۲۵۲۲
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

توانمند سازی اقشار آسیب پذیر با همکاری پست و کمیته امداد

توانمند سازی اقشار آسیب پذیر با رویکرد اشتغال و خودکفایی و کسب درآمد پایدار در تفاهم نامه شرکت ملی پست و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پرشین خبر به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ تفاهم نامه همکاری پست و کمیته امداد امام خمینی (ره) باهدف توسعه زمینه های همکاری مشترک و  بهره مندی از ظرفیت ها و افزایش تعاملات دوجانبه عصر امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و  مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منعقد شد‌.
مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: تفاهم نامه حاضر برای توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و پنج دهک پائین درآمدی جامعه و قبول، ارسال و توزیع مرسولات پستی مربوط به کسب و کار مددجویان در قالب سرویس های متنوع پستی با نگاه حمایتی به امضا رسیده است.
لیائی با بیان اینکه پست درراستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک ارگان دولتی آماده ارائه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی است، افزود: با توجه به ظرفیت های شبکه پستی؛ این نهاد خدمت رسان در راستای کمک به کسب و کارها و توسعه اقتصاد دیجیتال نقش مهمی را ایفا می کند.   
وی هم افزایی دو مجموعه در راستای تسهیلات ایجاد اشتغال  را از ارکان اساسی در انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: با استفاده از منابعی که دولت در اختیار وزارت ارتباطات در راستای ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال قرار داده و با همکاری مجموعه هایی از جمله کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) می توانیم از این منابع به نحو مطلوب و شایسته در راستای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال بهره برداری نماییم.
لیائی به سکوی تجارت الکترونیک پست اشاره کرد و گفت: شبکه پستی کشور به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی توزیع و حمل و نقل با 29 هزار نقطه خدمتی آمادگی خود را برای واگذاری تسهیلات درراستای  ایجاد اشتغال و استقلال درآمدی در حوره اقتصاد دیجیتال برای مددجویان کمیته امداد اعلام می نماید.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست در پایان به ظرفیت شبکه پستی در راستای توسعه کسب و کارهای روستاییان با راه اندازی سامانه روستا بازار اشاره کرد.
در ادامه بختیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات از مسیر اشتغال، گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و استفاده حداکثری از فرصت ها و ظرفیت های شبکه پستی بتوانیم در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری گام های موثری در ایجاد اشتغال و  تقویت کسب و کارها به ویژه توسعه زنجیره تولید برداریم.
بر اساس این گزارش استفاده از ظرفیت پایگاه های اطلاعاتی و سایر توانمندی های دو مجموعه در قبول، ارسال و توزیع تمامی مرسولات پستی، ارائه خدمات بازار الکترونیک به مددجویان کمیته امداد در راستای توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای اینترنتی  از مفاد این تفاهم نامه است.
استفاده از اماکن پستی منتخب در سراسر کشور، به منظور اختصاص فضا جهت فروش محصولات صنایع دستی مددجویان، استفاده از ظرفیت تمبرهای پستی و اقلام فیلاتلی و ارائه خدمات پستی احراز هویت مکانی برای متقاضیان خدمات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از دیگر مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد‌.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>